Vehicle bodywork for motor vehicle, has bar provided with heel part and cross beam part in region of U-shaped section, and reinforcement elements forming hollow section above U-shaped section with heel element
The bodywork has a heel element (2) provided with an angular reinforcement carrier, where the carrier has a wall part (2a) with a bar (2b) turned away at an upper side. The wall part is vertically aligned and running transversely. The heel element limits a U-shaped section (6), and the bar is connec...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The bodywork has a heel element (2) provided with an angular reinforcement carrier, where the carrier has a wall part (2a) with a bar (2b) turned away at an upper side. The wall part is vertically aligned and running transversely. The heel element limits a U-shaped section (6), and the bar is connected with two reinforcement elements. The bar includes a heel part (7) and a cross beam part in the region of the U-shaped section. The reinforcement elements form a hollow section above the U-shaped section with the heel element.
Im Fahrzeugaufbau eines Kraftfahrzeugs ist ein an einem Mitteltunnel des Fahrzeugs anschließendes quer verlaufendes Fersenelement angeordnet, welches aus einem winkelförmigen Verstärkungsträger besteht, der ein vertikal ausgerichtetes und quer verlaufendes Wandteil mit einem oberseitig abgestellten Steg umfasst, welcher einen u-förmigen Ausschnitt für einen unbehinderten Durchtritt einer Kardanwelle begrenzt, wobei der Steg im Bereich des Ausschnitts mit mindestens zwei Verstärkungselementen, wie einem Fersenteil und einem Querträgerteil verbunden ist, die oberhalb des Ausschnitts mit dem Fersenelement einen Hohlträger bilden. |
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