Wheel housing arrangement for motor vehicle i.e. passenger motor vehicle, has wheel house lining arranged within wheel housing carcass, and insulation arranged in cavity, where insulation includes sound-absorbing molded part
The arrangement has a wheel house lining (20) arranged within a wheel housing carcass (10). A cavity (24) is defined by the wheel housing carcass and the wheel house lining, and an insulation (26) is arranged in the cavity, where the insulation includes a sound-absorbing molded part. The insulation...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The arrangement has a wheel house lining (20) arranged within a wheel housing carcass (10). A cavity (24) is defined by the wheel housing carcass and the wheel house lining, and an insulation (26) is arranged in the cavity, where the insulation includes a sound-absorbing molded part. The insulation is proportionately formed from foam and/or formed from a fleece. The insulation is fixed at the wheel housing carcass and/or at the wheel house lining by gluing, where the insulation is fixed over connecting devices.
Die Erfindung betrifft eine Radhausanordnung für einen Kraftwagen mit einer innerhalb eines Radhausrohbaus (10) angeordneten Radlaufverkleidung (20). Durch Windgeräusche innerhalb des Radhauses, Abrollgeräusche des im Radhaus untergebrachten Rades sowie weitere fahrzeugspezifische Geräusche kann es zu einer Einkopplung von Schall in die Struktur des Kraftwagens über den Radhausrohbau (10) kommen. Eine solche Einkopplung von Schall wird durch die erfindungsgemäße Radhausanordnung wirkungsvoll verhindert. Dazu wird zwischen dem Radhausrohbau (10) und der innerhalb des Radhausrohbaus (10) angeordneten Radlaufverkleidung (20) eine Dämmung (26) angeordnet, die wenigstens ein schalldämmendes und/oder schalldämpfendes Formteil umfasst, das in das Radhaus hineinragt. Dadurch kann Schall nicht direkt bis zum Radhausrohbau (10) gelangen, weil er durch die Dämmung absorbiert oder an der Ausbreitung gehindert wird. |
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