Wheel suspension for non-steered wheel in motor vehicle i.e. car, body, has watt linkages connected with each other by trailing arms, where watt linkages are supported at motor vehicle body over damping device that includes clutch
The suspension (3) has two trailing arms (7) with a bearing (9) at a motor vehicle body (4). A torsion steering wheel (8) is connected with the trailing arms, and watt linkages (12) are connected with each other by the trailing arms. The watt linkages are supported at the motor vehicle body over a d...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The suspension (3) has two trailing arms (7) with a bearing (9) at a motor vehicle body (4). A torsion steering wheel (8) is connected with the trailing arms, and watt linkages (12) are connected with each other by the trailing arms. The watt linkages are supported at the motor vehicle body over a damping device (16) i.e. rotation damper. The damping device is arranged at a centric shaft (15) of a compensator (13) of the watt linkages, where the damping device has a clutch. Another damping device i.e. linear damper, is arranged at a bar (14) of the watt linkages guided to the trailing arms.
Eine Radaufhängung (3) für ungelenkte Räder (2) an einer Kraftfahrzeugkarosserie hat eine Verbundlenkerachse (6) und ein eine dämpfende Einrichtung (16) aufweisendes Wattgestänge (12). Die dämpfende Einrichtung (16) kann einen herkömmlichen Dämpfer oder eine Kupplung aufweisen. Die dämpfende Einrichtung (16) stützt bei Kurvenfahrt das Wattgestänge (12) an der Kraftfahrzeugkarosserie (4) ab. Bei Geradausfahrt des Kraftfahrzeuges lässt sich die dämpfende Einrichtung (16) abschalten oder die Dämpfungseigenschaften oder Widerstandseigenschaften absenken. Damit wird ein nahezu ungehindertes Einfedern der Räder (2) ermöglicht. |
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