Method for automatic train control in European train control system track, involves using identical procedures for formation of telegrams to control balises for point-like automatic train control and wireless-based automatic train control

The method involves using identical procedures for formation of data telegrams for controlling transparent data balises (5) for point-like automatic train control i.e. European train control system (ETCS) level 1 automatic train control, and for wireless-based automatic train control i.e. ETCS level...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: LOEWE, JOSEF, OPP, WOLFGANG, HEIBEL, FRANK, BOTHE, PETER, DEICHMANN, UWE, STUTZBACH, JOACHIM
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves using identical procedures for formation of data telegrams for controlling transparent data balises (5) for point-like automatic train control i.e. European train control system (ETCS) level 1 automatic train control, and for wireless-based automatic train control i.e. ETCS level 2 automatic train control. The data telegrams are selectively transmitted to vehicles (3) via the balises or in a wireless manner, where the data telegrams include travel authorization. The travel authorization is derived from a database available at a side of a signal tower (1). An independent claim is also included for a device for automatic train control in a European train control system (ETCS) track, comprising a track center. Die Erfindung betrifft ein Verfahren und eine Vorrichtung zur Zugbeeinflussung, insbesondere bei ETCS-Strecken, wobei zur Vereinfachung des Betriebes von Strecken mit unterschiedlichen Zugbeeinflussungssystemen vorgesehen ist, dass identische Methoden zur Bildung von Datentelegrammen zur Ansteuerung von Balisen für punktförmige Zugbeeinflussung, insbesondere ETCS-Level1-Zugbeeinflussung, und zur funkbasierten Zugbeeinflussung, insbesondere ETCS-Level2-Zugbeeinflussung, verwendet werden, wobei Balisenzugbeeinflussung und Funkzugbeeinflussung durch die gleiche Streckenzentrale (2) erfolgen.