Pressure control valve for controlling fuel pressure in fuel supply system of internal combustion engine in motor vehicle, has cylinder body lying on flat seat, where throttling back is realized by flat area of body at circumference section

The valve has a valve housing (11) comprising a fluid inlet (12) and a fluid outlet (13). A valve seat is formed in the housing between the inlet and the outlet. The valve seat is designed as a flat seat (17). A valve element (19) is designed as a cylinder body (21) axially guided to a cylindrical g...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: HAARER, WERNER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The valve has a valve housing (11) comprising a fluid inlet (12) and a fluid outlet (13). A valve seat is formed in the housing between the inlet and the outlet. The valve seat is designed as a flat seat (17). A valve element (19) is designed as a cylinder body (21) axially guided to a cylindrical guiding surface (115) in the housing. The cylinder body lies on the flat seat for formation of an intermediate pressure space (16) at a front side with an edge sided projection, where a single sided throttling back is realized by a flat area (24) of the cylinder body at a circumference section. Es wird ein Druckregelventil zum Regeln des Drucks eines Fluids, insbesondere des Kraftstoffdrucks in einer Kraftstoffversorgungsanlage einer Brennkraftmaschine, angegeben, das einen in einem Ventilgehäuse (11) zwischen einem Fluidzulauf (12) und einem Fluidablauf (13) ausgebildeten Fluiddurchlass (18) und ein mit dem Ventilsitz zusammenwirkendes Ventilglied (19) sowie einen stromanwärts des Ventilsitzes ausgebildeten Zwischendruckraum (16) mit einseitiger Ablaufdrosselung aufweist. Zur Erzielung einer einfachen, robusten Ventilkonstruktion eines geräuschlos arbeitenden Druckregelventils mit flacher Regelkennlinie ist der Ventilsitz als Flachsitz (17) und das Ventilglied (19) als ein mit Radialspiel im Ventilgehäuse (11) axial geführter Zylinderkörper (21) ausgeführt, der zur Bildung des Zwischendruckraums (16) mit randseitigem Überstand auf dem Flachsitz (17) aufliegt. Die einseitige Abdrosselung ist durch eine Abflachung (24) des Zylinderkörpers (21) an mindestens einem Abschnitt seines Umfangs realisiert.