Drive train arrangement for vehicle, has main gearbox and power divider which is fastened as component whose drive shaft is connected with rear axle differential gear, where power divider comprises power transmission unit

The drive train arrangement has a main gearbox (3) and a power divider (5) which is fastened as a component, whose drive shaft (10) is connected with a rear axle differential gear. The power divider comprises a power transmission unit which is coupled with the drive shaft of the power divider to a f...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BAASCH, DETLEF, CUEPPERS, RUBEN, GEHRING, DIETMAR, ROSEMEIER, THOMAS, MAIR, ULRICH
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
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Beschreibung
Zusammenfassung:The drive train arrangement has a main gearbox (3) and a power divider (5) which is fastened as a component, whose drive shaft (10) is connected with a rear axle differential gear. The power divider comprises a power transmission unit which is coupled with the drive shaft of the power divider to a front axle differential gear (9) by a torque transmission element. A beveloid drive comprises two beveloid gears (11,12), where one beveloid gear is arranged as an idle gear coaxial to the drive shaft. Es wird eine Antriebsstranganordnung für ein Kraftfahrzeug mit einem Hauptgetriebe (3) vorgeschlagen, an dem ein Verteilergetriebe (5) als autarke Komponente befestigt ist, dessen Abtriebswelle (10) mit einem Hinterachsdifferentialgetriebe verbunden ist. Erfindungsgemäß umfasst das Verteilergetriebe (5) als Kraftübertragungseinrichtung nur eine als Beveloidtrieb ausgebildete Radstufe, welche über ein Drehmomentübertragungselement zum Einstellen eines Antriebsdrehmoments an einem Vorderachsdifferentialgetriebe (9) mit der Abtriebswelle (10) des Verteilergetriebes koppelbar ist.