Turbo-supercharger for internal combustion engine of motor vehicle, has turbine wheel and compressor wheel, which are mounted in bearing housing by common shaft
The turbo-supercharger has a turbine wheel and a compressor wheel, which are mounted in a bearing housing by a common shaft. A guide blade retainer (1) surrounds the turbine wheel with a defined gap. The guide blade retainer is arranged in two units, namely in a ring element (2) and separately forme...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The turbo-supercharger has a turbine wheel and a compressor wheel, which are mounted in a bearing housing by a common shaft. A guide blade retainer (1) surrounds the turbine wheel with a defined gap. The guide blade retainer is arranged in two units, namely in a ring element (2) and separately formed retainer element (3). The two arms (4) are arranged at one of the two elements. An independent claim is included for a method for manufacturing a guide blade retainer.
Die Erfindung betrifft einen Abgasturbolader für ein Kraftfahrzeug, mit - einem Turbinenrad und einem Verdichterrad, die über eine gemeinsame Welle in einem Lagergehäuse gelagert sind, und - einem Leitschaufelkäfig, der das Turbinenrad mit einem definierten Spalt umgibt. Erfindungswesentlich ist dabei, dass der Leitschaufelkäfig (1) zweiteilig aufgebaut ist, nämlich aus einem Ringelement (2) und einem separat dazu ausgebildeten Käfigelement (3), wobei an einem der beiden Elemente (2, 3) zumindest zwei Arme (4) angeordnet sind, über welche diese fest miteinander verbunden sind. |
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