Motor vehicle seat i.e. driver seat, has sensor device strengthening suspension/damping characteristics of spring-damper-system, if sensor system recognizes alertness deficit in person seated on seat

The seat (1) has a sensor device (7) for recognition of alertness deficit phases of a person seated on the seat, where the seat is supported at a motor vehicle chassis (3) via a connectable spring-damper-system (2). The sensor device strengthens suspension/damping characteristics of the spring-dampe...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: LIESCHKE, FRANK, LIPPECK, ANDRE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The seat (1) has a sensor device (7) for recognition of alertness deficit phases of a person seated on the seat, where the seat is supported at a motor vehicle chassis (3) via a connectable spring-damper-system (2). The sensor device strengthens suspension/damping characteristics of the spring-damper-system, if the sensor system recognizes the alertness deficit in the person seated on the seat, where the sensor device changes the suspension/damping behavior of the spring-damper system toward an awake holding frequency. An independent claim is also included for a method for reacting to alertness deficit phases of a person sitting on a motor vehicle seat. Die vorliegende Erfindung betrifft einen Kraftfahrzeugsitz (1), der über ein schaltbares Feder-Dämpfer-System (2) an einem Kraftfahrzeugchassis (3) gelagert ist, mit einer Sensoreinrichtung (7), die zur Erkennung von Aufmerksamkeitsdefizitphasen einer auf dem Kraftfahrzeugsitz (1) sitzenden Person ausgebildet ist, wobei die Sensoreinrichtung (7) derart ausgebildet ist, dass sie ein Federungs-/Dämpfungsverhalten des Feder-Dämpfer-Systems (2) ändert, sofern sie Aufmerksamkeitsdefizite bei der auf dem Kraftfahrzeugsitz (1) sitzenden Person erkennt. Die Erfindung betrifft außerdem ein Verfahren zur Reaktion auf Aufmerksamkeitsdefizitphasen einer auf einem Kraftfahrzeugsitz (1) sitzenden Person.