Differential gear shaft for reducing vibrations caused by crankshaft movement in four-cylinder in-line engine, has extension element attached at symmetric base within area of mass element to provide rotational symmetry to gear shaft
The gear shaft (2) has a rotationally symmetric base (3), and a mass element (4) attached to the symmetric base. A rotationally symmetrical extension element (1) made of plastic is attached at the symmetric base within an area of the mass element to provide a rotational symmetry to the gear shaft. T...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The gear shaft (2) has a rotationally symmetric base (3), and a mass element (4) attached to the symmetric base. A rotationally symmetrical extension element (1) made of plastic is attached at the symmetric base within an area of the mass element to provide a rotational symmetry to the gear shaft. The extension element exhibits an outer form complementary to the mass element. The extension element comprises a rectangular longitudinal section along a plane comprising a rotation axis (5). The extension element and the mass element are formed as a composite component.
Eine Ausgleichswelle (2) dient zur Verringerung der Vibrationen eines Verbrennungsmotors. Die Ausgleichswelle (2) hat einen rotationssymmetrischen Grundkörper (3). Ferner hat die Ausgleichswelle (2) ein Masseelement (4), das eine gezielte Unwucht darstellt und an dem Grundkörper (3) angebracht ist. Ein Rotationssymmetrie-Ergänzungselement (1) ist im Bereich des Masseelements (4) am Grundkörper (3) angebracht und stellt dort eine Rotationssymmetrie der Ausgleichswelle (2) bereit. Es resultiert eine Ausgleichswelle, bei der die Gefahr einer Ölschaumbildung oder eines ungleichmäßigen Öldrucks weitgehend reduziert oder sogar gänzlich vermieden ist. |
---|