System for connecting channel adapter to multipart housing of air conditioning system of motor vehicle, has groove arranged in assembled condition of housing and adapter, and skid with end designed as part of locking connection

The system has a guidance rib provided at a multipart air conditioning system housing (1), and a skid (13) provided with a groove at a channel adapter (3). The groove extends in a longitudinal direction of the guidance rib, and is arranged in an assembled condition of the air conditioning system hou...

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: GIETZKE, CLAUDE, GOCE, RICHARD
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The system has a guidance rib provided at a multipart air conditioning system housing (1), and a skid (13) provided with a groove at a channel adapter (3). The groove extends in a longitudinal direction of the guidance rib, and is arranged in an assembled condition of the air conditioning system housing and the channel adapter spaced at a distance from the guidance rib in a plane in a vertical direction and the longitudinal direction of the guidance rib. An end of the skid is designed as a part of a locking connection. An independent claim is also included for a method for connecting a channel adapter to a multipart air conditioning system housing, using a connecting system. Die Erfindung betrifft ein Verbindungssystem, insbesondere zum Anschließen eines Kanaladapters (3) für einen Luftkanal (2) an ein Klimaanlagengehäuse (1), zur Ausbildung einer festen Verbindung zwischen einem ersten Teil (1) und einem zweiten Teil (3), wobei die beiden Teile (1, 3) mittels mindestens einer Clipsverbindung (9) und einer Verriegelungsverbindung (18) miteinander verbunden sind. Dabei ist am ersten Teil (1) eine Führungsrippe (6) und am zweiten Teil (3) eine Kufe (13) mit einer Nut (14) vorgesehen, wobei sich die Nut (14) in Längsrichtung der Führungsrippe (6) erstreckt, im zusammengebauten Zustand der Teile (1, 3) beabstandet von der Führungsrippe (6) in einer Ebene mit der Höhenrichtung und Längsrichtung der Führungsrippe (6) angeordnet ist, und das Ende der Kufe (13) ein Teil der Verriegelungsverbindung (18) ist.