Drive device has housing and motor with low moment of inertia arranged in housing, and another motor has high torsional moment arranged in housing, where rotors of both motors are connected with each other

The drive device has housing (1) and a motor (5) with low moment of inertia arranged in the housing. Another motor (8) has high torsional moment arranged in the housing, where the rotors (7,10) of both the motors are connected with each other by a coupling device (12) in a force-fit manner. The moto...

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Hauptverfasser: SCHONLAU, JUERGEN, KIRSCH, BERNHARD
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The drive device has housing (1) and a motor (5) with low moment of inertia arranged in the housing. Another motor (8) has high torsional moment arranged in the housing, where the rotors (7,10) of both the motors are connected with each other by a coupling device (12) in a force-fit manner. The motors are arranged around a motor shaft (4), where one motor is directly connected with the motor shaft and other motor is rotatably supported on the motor shaft. Die Erfindung betrifft eine Antriebsvorrichtung mit einem Gehäuse (1, 21), einem in dem Gehäuse (1, 21) angeordneten ersten Motor (5, 25) mit geringem Trägheitsmoment, einem in dem Gehäuse (1, 21) angeordneten zweiten Motor (8, 28) mit hohem Drehmoment und einer Kopplungseinrichtung (12, 32), mittels derer die Rotoren (7, 10; 27, 30) beider Motoren (5, 8; 25, 28) miteinander kraftschlüssig verbindbar sind. Durch die Kombination mehrerer Motoren unterschiedlicher Charakteristika kann erreicht werden, dass sich bei niedrigen Drehzahlen ein großes Drehmoment übertragen lässt und dass sich bei hohen Drehzahlen noch hohe Winkelbeschleunigungen erreichen lassen.