Hovercraft, has control flaps and brake flaps that are arranged at air outlet side and operable by controller, where control flaps and brake flaps are separately operable by respective control units
The hovercraft (10) has a driving blower (18), where control flaps (24) and brake flaps (26) are arranged at an air outlet side (22). The control flaps and brake flaps are operable by a controller (16). The control flaps and the brake flaps are separately operable by respective control units (42, 44...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The hovercraft (10) has a driving blower (18), where control flaps (24) and brake flaps (26) are arranged at an air outlet side (22). The control flaps and brake flaps are operable by a controller (16). The control flaps and the brake flaps are separately operable by respective control units (42, 44). Control board-sided and/or port-sided control flaps (32, 38) and control board-sided and/or port-sided brake flaps (34, 40) are arranged at a control board side (30) and a port side (36) of the hovercraft respectively.
Die Erfindung betrifft ein Luftkissenfahrzeug, mit einem Vortriebsgebläse (18), an dessen Ausblasseite (22) Steuerklappen (24) und Bremsklappen (26) angeordnet sind, die über eine Steuervorrichtung (16) betätigbar sind, wobei die Steuerklappen (16) über eine erste Steuereinheit (42) und die Bremsklappen (26) über eine zweite Steuereinheit (44) separat betätigbar sind, wodurch das Luftkissenfahrzeug während eines Lenkmanövers abbremsbar sowie bei vollem Umkehrschub lenkbar ist (Fig. 1). |
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