Crash energy absorbing arrangement for use in motor vehicle, has galvanic cell, deformation elements and subframe that are designed such that twist of galvanic cell counter-acting load path is formed during crash
The crash energy absorbing arrangement has a galvanic cell (2) positioned in a crash direction of a subframe (1). Deformation elements (3a,3b) are provided for introduction of crash energy between the galvanic cell and the subframe. The galvanic cell, deformation elements and the subframe are design...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The crash energy absorbing arrangement has a galvanic cell (2) positioned in a crash direction of a subframe (1). Deformation elements (3a,3b) are provided for introduction of crash energy between the galvanic cell and the subframe. The galvanic cell, deformation elements and the subframe are designed such that a twist of the galvanic cell counter-acting load path (F1,F1') is formed during a crash.
Eine crashenergieabsorbierende Anordnung in einem Kraftfahrzeug, umfassend einen Fahrschemel (1) des Kraftfahrzeuges und eine nahebei positionierte galvanische Zelle (2), ist dadurch gekennzeichnet, dass die galvanische Zelle in Crashrichtung vor dem Fahrschemel positioniert ist und wenigstens ein Deformationselement (3a, 3b) zur Aufnahme von Crashenergie zwischen galvanischer Zelle und Fahrschemel vorgesehen ist, wobei galvanische Zelle, Deformationselement und Fahrschemel derart konfiguriert und angeordnet sind, dass im Crashfall ein neuer, einer Verdrehung der galvanischen Zelle entgegenwirkender Lastpfad (F1, F1') ausgebildet wird. |
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