Spoiler self-locking adjustment device for use in air guiding device for motor vehicle, comprises drive shaft, which is propelled around rotation axis, where adjusting unit is connected with drive shaft in torque transmitting manner
The spoiler self-locking adjustment device (8) comprises a drive shaft (9), which is propelled around a rotation axis (10). An adjustment unit is connected with the drive shaft in a torque transmitting manner. The adjustment unit has a locking element and an adjusting element. Another adjustment uni...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The spoiler self-locking adjustment device (8) comprises a drive shaft (9), which is propelled around a rotation axis (10). An adjustment unit is connected with the drive shaft in a torque transmitting manner. The adjustment unit has a locking element and an adjusting element. Another adjustment unit is provided, which is swiveling around another rotation axis oriented parallel to the former rotation axis. An independent claim is included for an air guiding device for a motor vehicle.
Eine Vorrichtung zur selbstarretierenden Verstellung eines Spoilers (2) an einem Kraftfahrzeug umfasst mindestens eine Antriebs-Welle (9), welche um eine erste Drehachse (10) drehantreibbar ist, mindestens eine erste Verstell-Einrichtung (14), welche in drehmomentübertragender Weise mit der Antriebs-Welle (9) verbunden ist und mindestens ein erstes Arretier-Element (15) sowie mindestens ein erstes Verstell-Element (16) aufweist, mindestens eine zweite Verstell-Einrichtung (23), welche mindestens ein zum ersten Arretier-Element (15) komplementäres, zweites Arretier-Element (31) und mindestens ein mit dem ersten Verstell-Element (16) zusammenwirkendes, zweites Verstell-Element (35) aufweist, um eine parallel zur ersten Drehachse (10) orientierte zweite Drehachse (24) verschwenkbar ist und zur Verstellung des Spoilers (2) an diesen gekoppelt ist. |
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