Fuel cell system for lorry, has heat exchanger arranged downstream to another heat exchanger, over which thermal residual energy is partly conducted for heating interior of vehicle, and blower attached to former heat exchanger
The system (12) has a heat exchanger (16) arranged downstream to a heat exchanger (14), over which thermal residual energy is partly conducted for heating an interior of a vehicle. The exchanger (14) produces a heat-transferring contact between hot exhaust gas and a heat transfer medium for heating...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The system (12) has a heat exchanger (16) arranged downstream to a heat exchanger (14), over which thermal residual energy is partly conducted for heating an interior of a vehicle. The exchanger (14) produces a heat-transferring contact between hot exhaust gas and a heat transfer medium for heating a cooling circuit (42) of an internal combustion engine (34). The exchanger (16) produces a warm-transferring contact between the hot exhaust gas and the air supplied to the interior. A blower (18) is attached to the exchanger (16) to control the heat transfer on the air supplied to the interior. An independent claim is also included for a method for operation of a fuel cell system for a vehicle.
Die Erfindung betrifft ein Brennstoffzellensystem (10) für ein Fahrzeug, insbesondere für einen LKW, wobei das Brennstoffzellensystem im Betrieb thermische Energie zur Verfügung stellen kann und einen ersten Wärmeübertrager (14) umfasst, über den die thermische Energie zumindest teilweise zur Erwärmung eines Verbrennungsmotors (34) des Fahrzeugs abführbar ist. Erfindungsgemäß ist vorgesehen, dass ein zweiter Wärmeübertrager (16) dem ersten Wärmeübertrager nachgeschaltet ist, über den thermische Restenergie zumindest teilweise zur Erwärmung eines Innenraumes des Fahrzeugs abführbar ist. Weiterhin betrifft die Erfindung ein Verfahren zum Betreiben eines solchen Brennstoffzellensystems. |
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