Kalibrierverfahren für eine Kupplungseinheit und Drehmomentübertragungseinrichtung
Eine Kupplungseinheit für einen Antriebsstrang eines Kraftfahrzeugs umfasst eine Reibungskupplung zum steuerbaren Übertragen eines Drehmoments von einem Eingangselement auf ein Ausgangselement und einen Aktuator zum Betätigen der Reibungskupplung. Zum Kalibrieren der Kupplungseinheit wird ein Versch...
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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creator | KIESSNER-HAIDEN, MARTIN FEIER, BERNHARD SCHRANZ, JUERGEN |
description | Eine Kupplungseinheit für einen Antriebsstrang eines Kraftfahrzeugs umfasst eine Reibungskupplung zum steuerbaren Übertragen eines Drehmoments von einem Eingangselement auf ein Ausgangselement und einen Aktuator zum Betätigen der Reibungskupplung. Zum Kalibrieren der Kupplungseinheit wird ein Verschleißzustand der Kupplungseinheit ermittelt, und in Abhängigkeit von dem ermittelten Verschleißzustand wird ein Kalibrierungslauf der Kupplungseinheit ausgelöst.
The invention relates to a clutch unit for a drive train of a motor vehicle, comprising a friction clutch for the controlled transmission of a torque from an input element to an output element, and an actuator for actuating the friction clutch. In order to calibrate the clutch unit, a degree of wear of the clutch unit is determined, and a calibrating run of the clutch unit is initiated as a function of the degree of wear determined. |
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The invention relates to a clutch unit for a drive train of a motor vehicle, comprising a friction clutch for the controlled transmission of a torque from an input element to an output element, and an actuator for actuating the friction clutch. In order to calibrate the clutch unit, a degree of wear of the clutch unit is determined, and a calibrating run of the clutch unit is initiated as a function of the degree of wear determined.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2009</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20091105&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102008021686A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20091105&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102008021686A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>KIESSNER-HAIDEN, MARTIN</creatorcontrib><creatorcontrib>FEIER, BERNHARD</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHRANZ, JUERGEN</creatorcontrib><title>Kalibrierverfahren für eine Kupplungseinheit und Drehmomentübertragungseinrichtung</title><description>Eine Kupplungseinheit für einen Antriebsstrang eines Kraftfahrzeugs umfasst eine Reibungskupplung zum steuerbaren Übertragen eines Drehmoments von einem Eingangselement auf ein Ausgangselement und einen Aktuator zum Betätigen der Reibungskupplung. Zum Kalibrieren der Kupplungseinheit wird ein Verschleißzustand der Kupplungseinheit ermittelt, und in Abhängigkeit von dem ermittelten Verschleißzustand wird ein Kalibrierungslauf der Kupplungseinheit ausgelöst.
The invention relates to a clutch unit for a drive train of a motor vehicle, comprising a friction clutch for the controlled transmission of a torque from an input element to an output element, and an actuator for actuating the friction clutch. In order to calibrate the clutch unit, a degree of wear of the clutch unit is determined, and a calibrating run of the clutch unit is initiated as a function of the degree of wear determined.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2009</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNirEOgjAYBlkcjPoOXRxNWkwIqxGMCSs7KfiVNiml-dv6dGy8mAw8gNPdJXfM2kZa05MBfUFKaoJjal2IwTiwJnlvkxvDVhomsuQ-rCLoaZ7g4rr0oEhy3Bcyg46bn7ODkjbgsvOUXV91-3zf4OcOwcsBDrGrasFzzkuei6IsHuL-7_cD-D89cw</recordid><startdate>20091105</startdate><enddate>20091105</enddate><creator>KIESSNER-HAIDEN, MARTIN</creator><creator>FEIER, BERNHARD</creator><creator>SCHRANZ, JUERGEN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20091105</creationdate><title>Kalibrierverfahren für eine Kupplungseinheit und Drehmomentübertragungseinrichtung</title><author>KIESSNER-HAIDEN, MARTIN ; FEIER, BERNHARD ; SCHRANZ, JUERGEN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102008021686A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2009</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>KIESSNER-HAIDEN, MARTIN</creatorcontrib><creatorcontrib>FEIER, BERNHARD</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHRANZ, JUERGEN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>KIESSNER-HAIDEN, MARTIN</au><au>FEIER, BERNHARD</au><au>SCHRANZ, JUERGEN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Kalibrierverfahren für eine Kupplungseinheit und Drehmomentübertragungseinrichtung</title><date>2009-11-05</date><risdate>2009</risdate><abstract>Eine Kupplungseinheit für einen Antriebsstrang eines Kraftfahrzeugs umfasst eine Reibungskupplung zum steuerbaren Übertragen eines Drehmoments von einem Eingangselement auf ein Ausgangselement und einen Aktuator zum Betätigen der Reibungskupplung. Zum Kalibrieren der Kupplungseinheit wird ein Verschleißzustand der Kupplungseinheit ermittelt, und in Abhängigkeit von dem ermittelten Verschleißzustand wird ein Kalibrierungslauf der Kupplungseinheit ausgelöst.
The invention relates to a clutch unit for a drive train of a motor vehicle, comprising a friction clutch for the controlled transmission of a torque from an input element to an output element, and an actuator for actuating the friction clutch. In order to calibrate the clutch unit, a degree of wear of the clutch unit is determined, and a calibrating run of the clutch unit is initiated as a function of the degree of wear determined.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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