Motor vehicle, has bonnet limiting engine compartment on top side, where ambient air entering through inlet port is guided to lateral discharge opening formed within area of A-column of body of motor vehicle during driving
The vehicle has a front wall separating an engine compartment (1) from a passenger compartment (2). A heat source (4) e.g. internal combustion engine, is arranged in the compartment. An inlet port (5) is provided in an engine bonnet (11) in a middle area before a windscreen (10). The bonnet limits t...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The vehicle has a front wall separating an engine compartment (1) from a passenger compartment (2). A heat source (4) e.g. internal combustion engine, is arranged in the compartment. An inlet port (5) is provided in an engine bonnet (11) in a middle area before a windscreen (10). The bonnet limits the compartment on the top side. The heat source is isolated, where the ambient air entering through the port is guided to a lateral discharge opening (8) over the source during driving. The opening is formed within an area of an A-column (9) of a motor vehicle body.
Es ist allgemein bekannt, einen Luftstrom gezielt durch einen Motorraum eines Kraftfahrzeugs zu leiten, um entweder eine Brennkraftmaschine direkt zu kühlen oder um über einen Wärmetauscher die Brennkraftmaschine zu kühlen. Der so erwärmte Luftstrom tritt hauptsächlich auf der Fahrzeugunterseite wieder aus dem Motorraum aus. Aufgabe der Erfindung ist es, ein Kraftfahrzeug so zu gestalten, dass eine Stirnwand der Karosserie des Kraftfahrzeugs sich nicht durch eine Wärmequelle in einem Motorraum stark aufheizen kann. Erfindungsgemäß ist im mittleren Bereich vor einer Windschutzscheibe (10) eine Einlassöffnung (5) in einer Motorhaube (11) vorgesehen, die den Motorraum (1) auf der Oberseite begrenzt. Während der Fahrt wird durch die Einlassöffnung (5) eintretende Umgebungsluft im Motorraum (1) über die Wärmequelle (4) zu zumindest einer seitlichen Auslassöffnung (8) in der Motorhaube (1) im Bereich nahe bei einer A-Säule (9) der Karosserie des Kraftfahrzeugs geleitet. |
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