Tappet assembly for high-pressure pump of internal-combustion engine in motor vehicle, has retaining ring and formed such that movement of roller is controlled in roller shoe in direction of roller longitudinal axis
The assembly (40) has a cylindrical roller (36) rotatably supported in mechanically roller shoe (34) around a roller longitudinal axis (R). The roller is formed to indirectly support a pump piston (28) to a drive shaft (16) formed for driving a high pressure pump (10). A retaining ring (44) is separ...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The assembly (40) has a cylindrical roller (36) rotatably supported in mechanically roller shoe (34) around a roller longitudinal axis (R). The roller is formed to indirectly support a pump piston (28) to a drive shaft (16) formed for driving a high pressure pump (10). A retaining ring (44) is separately coupled by a tappet (30) and mechanically coupled with the roller shoe. The ring is arranged and formed such that a movement of the roller is controlled in the roller shoe in a direction of the roller longitudinal axis. The retaining ring is arranged in a groove (42) formed in the roller shoe. An independent claim is also included for a high-pressure pump for conveying a fluid, comprising a pump housing.
Stößelbaugruppe (40) für eine Hochdruckpumpe (10) zur Förderung eines Fluids, mit einem Stößel (30), einem mechanisch mit dem Stößel (30) gekoppelten Rollenschuh (34), einer in dem Rollenschuh (34) um eine Rollenlängsachse (R) drehbar gelagerten zylinderförmigen Rolle (36), die ausgebildet ist zum zumindest mittelbaren Abstützen eines Pumpenkolbens (28) an einer zum Antrieb der Hochdruckpumpe (10) ausgebildeten Antriebswelle (16), und einem separat von dem Stößel (30) ausgebildeten und mechanisch mit dem Rollenschuh (34) gekoppelten Sicherungsring (44), der so angeordnet und ausgebildet ist, dass eine Bewegung der Rolle (36) in dem Rollenschuh (34) in Richtung der Rollenlängsachse (R) verhindert wird. |
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