Footstep for use by person i.e. driver, for climbing to driver cabin of lorry, has carrier units made of elastically flexible material with reinforcement parts that has high rigidity in transverse direction than in longitudinal direction

The footstep (1) has a set of carrier units (36, 38) for carrying a footstep unit, where the carrier units are attached to a holder arrangement (30) and made of elastically flexible material with reinforcement parts (26, 28). Each of the reinforcement parts has high rigidity in a transverse directio...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KIESS, JOHANNES, GEBHARDT, WILLI, SCHAUMANN, THOMAS, KUEBLER, ANDREAS, PRAGER, MANFRED, GROS, AXEL, HEESE, ARMIN VON, RATHFELDER, KURT
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The footstep (1) has a set of carrier units (36, 38) for carrying a footstep unit, where the carrier units are attached to a holder arrangement (30) and made of elastically flexible material with reinforcement parts (26, 28). Each of the reinforcement parts has high rigidity in a transverse direction than in a longitudinal direction of a vehicle, where the reinforcement parts are formed as a band i.e. metal band. The carrier units and/or the reinforcement unit are arranged diagonal and symmetric to a plane, which runs in the transverse direction and a vertical direction of the vehicle. Die Erfindung betrifft einen Aufstieg für einen Lastkraftwagen mit wenigstens einem Trittelement (12), welches über mehrere, einer Halteanordnung (30) zugeordnete Tragelement (36, 38) getragen ist, welche aus einem elastisch nachgiebigen Material mit zugehörigen Verstärkungsteilen (26, 28) bestehen, wobei das jeweilige Verstärkungsteil (26, 28) in Fahrzeugquerrichtung (y-Richtung) eine höhere Steifigkeit aufweist als in Fahrzeuglängsrichtung (x-Richtung).