Modular electric motor vehicle steering, has ball-type linear drive comprising drive element that is drive casing enclosing ball nut and connected with ball nut in torque-locking manner

The steering has a housing, and a driving rod (3) axially movable in the housing for actuating steerable wheels. An electromotive drive is coupled with the driving rod over a ball-type linear drive, which has a ball screw arranged on the driving rod. The linear drive has a ball nut (2) rotatable coa...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: STANGE, MICHAEL, KIFORIUK, ALEXANDER, BIRKWALD, FRANK
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The steering has a housing, and a driving rod (3) axially movable in the housing for actuating steerable wheels. An electromotive drive is coupled with the driving rod over a ball-type linear drive, which has a ball screw arranged on the driving rod. The linear drive has a ball nut (2) rotatable coaxially to an axis, and enclosing a rolling body (5) and a guiding element (6). A drive element of the linear drive is a drive casing (1), which encloses the ball nut and is connected with the ball nut in a torque-locking manner. Die vorliegende Erfindung betrifft eine elektrische Kraftfahrzeuglenkung mit den Merkmalen des Oberbegriffs des Anspruchs 1. Die Aufgabe der Erfindung wird dadurch erfinderisch gelöst, indem die Kugelmutter und deren Antrieb systematisch getrennt werden. Die Kugelmutter wird als weitgehend zylindrischer Grundkörper gestaltet und eine übergreifende Triebhülse kann die Kugelmutter in einer korrespondierenden Gestaltung aufnehmen. Die drehmomentschlüssige Verbindung von Triebhülse und Kugelmutter ist als kraftschlüssige oder formschlüssige Verbindung ausgeführt und kann wirtschaftlich hergestellt und montiert werden.