Method for use with active steering system for influencing roll steer effect of motor vehicle, involves controlling front wheel of motor vehicle with active steering system by actuating steering unit by target steering angle
The method involves controlling a front wheel of a motor vehicle with an active steering system by actuating a steering unit by a target steering angle (delta-SOLL) corresponding to the actuation of the steering unit and additionally controlled by an appropriate steering angle activated by the appro...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves controlling a front wheel of a motor vehicle with an active steering system by actuating a steering unit by a target steering angle (delta-SOLL) corresponding to the actuation of the steering unit and additionally controlled by an appropriate steering angle activated by the appropriate steering behavior of the motor vehicle. The appropriate steering angle is partly compensated by the active steering system depending on the driving situation.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Beeinflussen eines Eigenlenkverhaltens eines Kraftwagens, bei welchem Vorderräder des Kraftwagens mit einem aktiven Lenksystem durch ein Betätigen einer Lenkeinheit um einen dem Betätigen der Lenkeinheit entsprechenden Soll-Lenkwinkel (deltaSOLL) und zusätzlich um einen durch das Eigenlenkverhalten des Kraftwagens bewirkten Eigenlenkwinkel gelenkt werden, und der Eigenlenkwinkel mittels des aktiven Lenksystems fahrsituationsabhängig zumindest teilweise kompensiert wird. Die Erfindung betrifft überdies ein aktives Lenksystem für einen Kraftwagen. |
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