Circuit arrangement for e.g. monitoring tachometer that is used for detecting speed of motor of washer dryer, has control terminal connected with voltage source by switching resistance that has high resistance than ohmic resistance

The arrangement (1) has an ohmic resistance (30) connected in series with a coil (3). A control unit controls a speed of a motor based upon a signal of a tachometer (2). The tachometer is connected with the control unit by an electronic switching element (23). The switching element has a control ter...

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1. Verfasser: DRESLER, MATTHIAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The arrangement (1) has an ohmic resistance (30) connected in series with a coil (3). A control unit controls a speed of a motor based upon a signal of a tachometer (2). The tachometer is connected with the control unit by an electronic switching element (23). The switching element has a control terminal (24) that is connected with a direct current voltage source by an ohmic switching resistance (7). The switching resistance has high resistance in comparison to the ohmic resistance of the tachometer. A switching pin (28) is connected with a ground (5) by a diode (19). Schaltungsanordnung (1) zum Auswerten von Signalen einer Tachoeinrichtung (2), welche zum Erfassen einer Drehzahl eines Motors eines Hausgeräts ausgebildet ist und schaltungstechnisch eine Spule (3) sowie einen mit dieser in Reihe geschalteten Ohmschen Widerstand (30) aufweist, mit einer Steuereinheit, welche zum Regeln der Drehzahl des Motors abhängig von einem Signal der Tachoeinrichtung (2) ausgebildet ist, wobei die Tachoeinrichtung (2) mit der Steuereinheit über ein elektronisches Schaltelement (23) gekoppelt ist, dadurch gekennzeichnet, dass ein Steueranschluss (24) des elektronischen Schaltelements (29) mit einer Gleichspannungsquelle (4) über einen Ohmschen Schaltungswiderstand (7) gekoppelt ist, welcher im Vergleich zu dem Ohmschen Widerstand (30) der Tachoeinrichtung (2) hochohmig ausgebildet ist.