Air bag arrangement for motor vehicle, has air bag, particularly head air bag, and two catch element ends, where former or latter catch element end is shifted from releasing position to locking position

The air bag arrangement has an air bag (9), particularly head air bag. Two catch element ends are provided, where the former or latter catch element end is shifted from a releasing position to a locking position by a deformation movement, in which the catch element end is provided in interference wi...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KAHL, MARTIN, RYL, AXEL
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The air bag arrangement has an air bag (9), particularly head air bag. Two catch element ends are provided, where the former or latter catch element end is shifted from a releasing position to a locking position by a deformation movement, in which the catch element end is provided in interference with a carcass (1) or with a casing part (4). An independent claim is included for a method for mounting an air bag arrangement in a motor vehicle. Airbaganordnung für ein Kraftfahrzeug, mit einem Airbag (9), insbesondere Kopfairbag, und einem am Fahrzeugrohbau (1) montierten Innenverkleidungsteil (4), das sich beim Entfalten des Airbags (9) deformiert und/oder verschiebt und ein die Deformationsbewegung (I) begrenzendes Fangelement (15) aufweist, dessen erstes Ende dem Verkleidungsteil (4) und dessen zweites Ende (19) dem Rohbau (1) zugeordnet ist. Erfindungsgemäß wird das erste und/oder zweite Fangelement-Ende (19) durch die Deformationsbewegung (22) von einer Entriegelungsposition (I) in eine Verriegelungsposition (II) verlagert, in der das Fangelement-Ende (19) in Eingriff mit dem Rohbau (1) und/oder mit dem Verkleidungsteil ist.