Power divider for distribution of drive torque of e.g. internal combustion engine of automobile on two drive axles, has driven element rotatable relative to input shaft, and intermediate element and housing detachably connected by brake
The divider has an input shaft (4) for a drive and for an output (6) of the divider. A driven element (7) for another output (8) of the divider is rotatable relative to the input shaft. An intermediate element (9) is rotatable relative to the input shaft and the driven element. The input shaft and t...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The divider has an input shaft (4) for a drive and for an output (6) of the divider. A driven element (7) for another output (8) of the divider is rotatable relative to the input shaft. An intermediate element (9) is rotatable relative to the input shaft and the driven element. The input shaft and the intermediate element are detachably connected by a coupling (K1) e.g. lock-up coupling, and the intermediate element and the driven element are detachably connected by another coupling (K2). The intermediate element and the housing are detachably connected by a brake (B).
Die Erfindung betrifft ein Verteilergetriebe mit mindestens einer Eingangswelle (4) für einen Antrieb und für einen ersten Abtrieb (6) des Verteilergetriebes, ein Gehäuse (10), ein bezüglich der Eingangswelle (4) drehbares Abtriebselement (7) für einen zweiten Abtrieb (8) des Verteilergetriebes sowie mindestens eine erste Kupplung (K1), wobei das Verteilergetriebe zudem ein bezüglich der Eingangswelle (4) und des Abtriebselements (7) drehbares Zwischenelement (9) umfasst, sowie mindestens eine zweite Kupplung (K2) und mindestens eine Bremse (B). Über die erste Kupplung (K1) sind dabei das Zwischenelement (9) und die Eingangswelle (4) lösbar verbindbar und über die zweite Kupplung (K2) sind das Zwischenelement (9) und das Abtriebselement (7) lösbar verbindbar und über die Bremse (B) sind das Zwischenelement (9) und das Gehäuse (10) lösbar verbindbar. |
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