Method for controlling internal combustion engine, involves dividing fuel injection into partial injection of injector, where signal determining fuel quantity is corrected with correction value

The method involves dividing fuel injection into a partial injection of an injector, where a signal determining fuel quantity is corrected with a correction value. The correction value is formed by a sum of a basic correction value adapted to an operating point of an internal combustion engine. An i...

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1. Verfasser: TOPP, STEPHAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves dividing fuel injection into a partial injection of an injector, where a signal determining fuel quantity is corrected with a correction value. The correction value is formed by a sum of a basic correction value adapted to an operating point of an internal combustion engine. An injector specific correction value (qm) that has a mechanical influence of the injector and an individual injector correction value (qL) are determined during the operation of the internal combustion engine. Independent claims are included for the following: (1) a computer program for running at computer, particularly a controller of an internal-combustion engine; and (2) a computer program product with program code stored on a machine-readable medium for the execution of the method. Ein Verfahren zur Steuerung einer Brennkraftmaschine, wobei die Kraftstoffeinspritzung in wenigstens eine erste und eine zweite Teilspritzung wenigstens eines Injektors aufgeteilt ist und wobei ein die Kraftstoffmenge bestimmendes Signal mit einem Korrekturwert korrigierbar ist, ist dadurch gekennzeichnet, dass der Korrekturwert gebildet wird aus der Summe eines an einen Betriebspunkt der Brennkraftmaschine angepassten Basiskorrekturwerts, eines mechanische Einflüsse des wenigstens einen Injektors berücksichtigenden injektorspezifischen Korrekturwerts (qm) und eines während des Betriebs der Brennkraftmaschine ermittelten injektorindividuellen Korrekturwerts (qL)