Fuel injector for internal combustion engine has nozzle hole section with number of nozzle holes arranged on single circle, whereby outlets of nozzle holes are arranged at regular intervals

The fuel injector (1) injects fuel so that the center line of a fuel cloud is inclined relative to its longitudinal axis (A) and has a nozzle hole section with a number of nozzle holes arranged on a single circle, whereby outlets of the nozzle holes are arranged at regular intervals. Ein Kraftstoffi...

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Hauptverfasser: OOZONO, ATSUSHI, SUZUKI, KAZUNORI, TANI, YASUHIDE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The fuel injector (1) injects fuel so that the center line of a fuel cloud is inclined relative to its longitudinal axis (A) and has a nozzle hole section with a number of nozzle holes arranged on a single circle, whereby outlets of the nozzle holes are arranged at regular intervals. Ein Kraftstoffinjektor (1) spritzt Kraftstoff in eine Brennkammer (14) auf eine solche Weise ein, dass eine Mittellinie (C) eines Kraftstoffnebels (B) mit Bezug auf eine Längsachse (A) des Injektors (1) geneigt ist. Der Injektor ist mit einem Düsenlochabschnitt (23) bereitgestellt, in dem acht Düsenlöcher (31-38) bereitgestellt sind. Auslässe (31a-38a) der Düsenlöcher (31-38) sind in regelmäßigen Abständen (P1) angeordnet. Ein Wachstum einer Ablagerung wird in einem inneren Bereich eines Kreises unterdrückt, auf dem die Düsenlöcher (31-38) angeordnet sind.