Actuating device for actuating rear flap of motor vehicle, has stopping-elements arranged at distance from other associated stopping-elements to uncouple drive unit from force-transmission unit along force-transmission directions
The device (2) has a drive-unit (9) and a force-transmission unit (10) formed so that two stopping-elements (31) for transmission of actuating forces lie and arranged on two stopping-elements (39) along force-transmission directions (29, 30) against the stopping-elements (39). The stopping-elements...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The device (2) has a drive-unit (9) and a force-transmission unit (10) formed so that two stopping-elements (31) for transmission of actuating forces lie and arranged on two stopping-elements (39) along force-transmission directions (29, 30) against the stopping-elements (39). The stopping-elements (31) are arranged at a distance from the associated stopping-elements (39) for uncoupling the drive unit from the force-transmission unit along the directions. A synchronization element (42) is shifted relative to housing (12) such that force balance between actuating-elements (34, 35) is adjusted. An independent claim is also included for a method for actuating a body component of a vehicle.
Bei einer Betätigungs-Vorrichtung (2) zum Betätigen von Karosserie-Bauteilen (3) eines Fahrzeuges (1) ist zur Erzielung einer gleichmäßigen Kraftübertragung ein Synchronisations-Element vorgesehen, das relativ zu einem Gehäuse der Betätigungs-Vorrichtung (2) entlang einer Kraftübertragungs-Richtung verlagerbar ist und gegen das die Betätigungs-Elemente (34) anliegen. Dadurch, dass das Synchronisations-Element relativ zu dem Gehäuse schwimmend gelagert ist, kann ein Ausgleich der Betätigungs-Kräfte erzielt werden. |
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