Producing multilayered interior component for motor vehicle, by inserting molded skin and carrier component into a tempered cavity of a foam mould and bringing a foamable polyurethane over a supply pipe between the skin and the component
The method for the production of multilayered interior component for motor vehicle, comprises producing a molded skin and/or a carrier component, inserting the molded skin and the carrier component into a tempered cavity of a foam mould (2), and bringing a foamable polyurethane (1) over a supply pip...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method for the production of multilayered interior component for motor vehicle, comprises producing a molded skin and/or a carrier component, inserting the molded skin and the carrier component into a tempered cavity of a foam mould (2), and bringing a foamable polyurethane (1) over a supply pipe in the intermediate area between the molded skin and the carrier component. The polyurethane has a heat activatable, single component polyurethane that has a reaction temperature that lies below the temperature of the tempered cavity and above the temperature of the supply pipe. The method for the production of multilayered interior component for motor vehicle, comprises producing a molded skin and/or a carrier component, inserting the molded skin and the carrier component into a tempered cavity of a foam mould (2), and bringing a foamable polyurethane (1) over a supply pipe in the intermediate area between the molded skin and the carrier component. The polyurethane has a heat activatable, single component polyurethane that has a reaction temperature that lies below the temperature of the tempered cavity and above the temperature of the supply pipe. The cavity of the foam mould is heated at 63-80[deg] C. The polyurethane is mixed with a defined quantity of gases and the cavity is enlarged after bringing the polyurethane for foaming. An independent claim is included for a device for the production of multilayered interior component for motor vehicle.
Ein Verfahren zur Herstellung eines mehrschichtigen Bauteils, insbesondere eines Interieurbauteils für ein Kraftfahrzeug, umfasst die Verfahrensschritte: - Erzeugen einer Formhaut sowie eines Trägerbauteils; - Einlegen der Formhaut und des Trägerbauteils in eine temperierte Kavität eines Schäumwerkzeugs und - Einbringen eines aufschäumbaren Polyurethans über mindestens eine Zuleitung in den Zwischenraum zwischen der Formhaut und dem Trägerbauteil und ist dadurch gekennzeichnet, dass das Polyurethan ein wärmeaktivierbares, einkomponentiges Polyurethan ist, das eine Reaktionstemperatur aufweist, die unterhalb der Temperatur der temperierten Kavität und oberhalb der Temperatur der Zuleitung liegt. |
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