Shift lever for transmission e.g. actuating transmission, of vehicle, has spring arranged at housing by fasteners, where end of spring is engaged into contour and form of engaged part of spring corresponds to form of contour

The lever (1) has a spring (3) i.e. flat spring, arranged at a housing (2) by using fasteners and provided for blocking of the lever, and a shift lever molding (10) made from plastic. A bearing (7) is provided at the housing and forms a centre of rotation of the lever, where an end of the spring is...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: REIMER, KLAUS, BAUERFEIND, GERALD, KNAGGE, MARTIN, BRUCKE, DIRK
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
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Beschreibung
Zusammenfassung:The lever (1) has a spring (3) i.e. flat spring, arranged at a housing (2) by using fasteners and provided for blocking of the lever, and a shift lever molding (10) made from plastic. A bearing (7) is provided at the housing and forms a centre of rotation of the lever, where an end of the spring is engaged into a contour (4) that is arranged at the lever in a fixed manner. The form of the engaged part of the spring corresponds to the form of the contour. Locking knobs for an area of the spring are arranged at the housing, and a recess for the bearing is arranged in the area of the spring. Die Erfindung betrifft einen Schalthebel (1) für ein Fahrzeuggetriebe, der in einem feststehenden Gehäuse (2) gelagert ist und in einer vorgegebenen Position gegenüber dem Gehäuse (2) in einer Absteckposition verriegelbar ist, wobei ein Sperrelement zum Blockieren des Schalthebels (1) am Gehäuse (2) angeordnet ist, dessen eines Ende im Gehäuse (2) fixiert ist und deren anderes Ende in eine Kontur (4) eingreift, die fest am Schalthebel (1) angeordnet ist, wobei die Form des eingreifenden Teiles des Sperrelements der Form der Kontur (4) entspricht.