Sliding door locking device for motor vehicle, has guiding part retracted into elongated hole-shaped retainer during closing of rear sliding door, where guiding part is lockable at retainer in closed position of sliding door

The device has a holder produced by a door key and a guiding part (7). The guiding part is arranged in a sliding direction, centrically lies between the guide rails and is retracted into an elongated hole-shaped retainer during closing of a rear sliding door (6). The sliding door is adjustably arran...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: LASCHINSKY, YVONNE, TALKOWSKY, PIERRE, KUWALEFSKY, INGO
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device has a holder produced by a door key and a guiding part (7). The guiding part is arranged in a sliding direction, centrically lies between the guide rails and is retracted into an elongated hole-shaped retainer during closing of a rear sliding door (6). The sliding door is adjustably arranged at upper and lower guide rails of a motor vehicle (1) and held in a closed position between two vertically arranged body-fixed columns of a body of the motor vehicle. The guiding part is lockable at the elongated hole-shaped retainer in the closed position of the sliding door. Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung zum Sichern einer Schiebetüre an einem Kraftfahrzeug, die an oberen und unteren Führungsschienen seitlich des Kraftfahrzeuges verschiebbar angeordnet ist und die in einer geschlossenen Position zwischen zwei karosseriefesten, im Wesentlichen vertikal ausgerichteten Säulen der Karosserie des Kraftfahrzeuges gehalten ist, wobei die Halterung zusätzlich einerseits durch ein Türschloss und andererseits durch ein etwa mittig zwischen den Führungsschienen liegendes und in Verschieberichtung ausgerichtetes Führungsteil hergestellt ist, das beim Schließen der Türe in eine korrespondierende, das Führungsteil umschließende Aufnahme einfährt. Zur Erzielung einer verbesserten Energieabsorption bei Seitenkollisionen wird vorgeschlagen, dass das Führungsteil (7; 20) an der Aufnahme (8; 21) in Schließstellung der Schiebetüre (6) verriegelbar ausgeführt ist.