Hydrostatic drive for use in vehicle, has valve units connected with control lines arranged downstream of motor and connected with operating control, where valve units control operating control based on operating condition of drive
The drive (1) has a closed circuit (2) including control lines (7, 8) connecting a hydraulic pump (5) and a hydro motor (6) with each other, and an operating control (3) for adjusting delivery volume of the pump. Valve units (4, 4') are connected with the control lines arranged downstream of th...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The drive (1) has a closed circuit (2) including control lines (7, 8) connecting a hydraulic pump (5) and a hydro motor (6) with each other, and an operating control (3) for adjusting delivery volume of the pump. Valve units (4, 4') are connected with the control lines arranged downstream of the motor, and are connected with the operating control. The valve units control the operating control based on an operating condition of the drive. Extraction valves (28, 28') are connected with the control lines, respectively, and are opened or closed based on a flow direction in the control lines.
Die Erfindung betrifft einen hydrostatischen Antrieb (1), welcher einen geschlossenen Kreislauf (2), mit verstellbarer Hydropumpe (5), einen Hydromotor (6), eine erste und eine zweite Arbeitsleitung (7, 8) umfasst, wobei die erste und die zweite Arbeitsleitung (7, 8) jeweils die Hydropumpe (5) und den Hydromotor (6) miteinander verbinden. Darüber hinaus umfasst dieser hydrostatische Antrieb (1) eine Stellvorrichtung (3) zur Einstellung des Fördervolumens der Hydropumpe (5), als Teil einer Bremsvorrichtung (3'). Diese Bremsvorrichtung (3') umfasst eine Ventileinheit (4, 4'), welche mit einer stromabwärts des Hydromotors angeordneten ersten und zweiten Arbeitsleitung (7, 8) des geschlossenen Kreislaufs (2) und mit der Stellvorrichtung (3) des hydrostatischen Antriebs (1) verbunden ist, wobei die Ventileinheit (4, 4') in Abhängigkeit von dem Betriebszustand des hydrostatischen Antriebs die Stellvorrichtung (3) zur Bremsung hydraulisch ansteuert. |
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