Fuel injector i.e. diesel injection device, for internal combustion engine, has pressure chamber formed between ring surface and ring-shaped shoulder, and inlet borehole diverting for control chamber by shoulder

The injector has a control valve (13) controlling a control chamber (20) of a needle (12) of an injection valve for an internal combustion engine. A valve unit (11) lies in a borehole (15) of a housing (10) with a ring surface (30) on a ring-shaped shoulder (19) of the borehole. The chamber is hydra...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: DRESIG, FRIEDMAR, ARNOLD, BERNHARD
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The injector has a control valve (13) controlling a control chamber (20) of a needle (12) of an injection valve for an internal combustion engine. A valve unit (11) lies in a borehole (15) of a housing (10) with a ring surface (30) on a ring-shaped shoulder (19) of the borehole. The chamber is hydraulically connected with a high-pressure connector (14) over an inlet borehole (37). A pressure chamber (33) is formed between the surface and the shoulder, which is connected with the connector over a hydraulic connection (34). The inlet borehole diverts for the control chamber by the shoulder. Es wird ein Kraftstoffinjektor mit einem Steuerventil (13) zur Ansteuerung eines Steuerraums (20) einer Düsennadel (12) eines Einspritzventilglieds für eine Brennkraftmaschine vorgeschlagen. Das Steuerventil (13) weist ein Ventilstück (11) auf, das in einer Bohrung (15) eines Gehäuses (10) mit einer Ringfläche (30) auf einem Ringabsatz (19) der Bohrung (15) aufliegt. Zwischen der Ringfläche (30) und dem Ringabsatz (19) ist ein Druckraum (33) ausgebildet, welcher über eine hydraulische Verbindung (34) mit einem Hochdruckanschluss (14) verbunden ist und von welchem eine Zulaufbohrung (37, 38) für den Steuerraum (20) abzweigt.