Motor vehicle electronic component cooling method, involves switching on cooling fan arranged in separated engine compartment for cooling, when actually detected ambient temperature of components exceeds presettable reference temperature
The method involves arranging electronic components (15) in an interior (12) of a motor vehicle (10). A cooling fan (14) arranged in a spatially separated engine compartment (11) of the vehicle, is switched-on for cooling, when the actually detected ambient temperature of the electronic components e...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves arranging electronic components (15) in an interior (12) of a motor vehicle (10). A cooling fan (14) arranged in a spatially separated engine compartment (11) of the vehicle, is switched-on for cooling, when the actually detected ambient temperature of the electronic components exceeds a presettable reference temperature. The temperature of the electronic components is detected only when the cooling fan is switched off. A signal is generated and transmitted to a control device of the cooling fan for switching-on the cooling fan, when exceeding the temperature.
Es wird ein Verfahren zur Kühlung von Elektronikkomponenten, die im Innenraum eines Kraftfahrzeuges (10) angeordnet sind, vorgeschlagen. Die Kühlung erfolgt über ein Kühlergebläse (14), welches im räumlich getrennten Motorraum (11) des Kraftfahrzeuges (10) angeordnet ist und wobei die Umgebungstemperatur (TElektrik) der Elektronikkomponenten (15) erfasst wird und bei Überschreiten einer vorgebbaren Referenztemperatur (TREF) ein Signal generiert wird, welches an das Steuergerät des Kühlgebläses (14) zum Einschalten des Kühlergebläses übermittelt wird. |
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