Headlight for motor vehicle, has cover frame that is provided for lining of housing around light module and tubes that are provided for reducing scattered light, where frame and tubes include predetermined breaking point
The headlight (10) has a housing (11) comprising a light exhaust port (14) in a light exit direction, where the exhaust port is locked with a translucent cover plate (12). A light module (13) is provided inside the housing for producing light distribution, and a cover frame (16) is provided for lini...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The headlight (10) has a housing (11) comprising a light exhaust port (14) in a light exit direction, where the exhaust port is locked with a translucent cover plate (12). A light module (13) is provided inside the housing for producing light distribution, and a cover frame (16) is provided for lining of the housing around the light module and tubes (15) are provided for reducing scattered light. The frame and tubes have a predetermined breaking point (17) and are divided into parts by the point, where neighboring parts are connected to a region of the point.
Die vorliegende Erfindung betrifft einen Scheinwerfer (10) für ein Kraftfahrzeug, der ein Gehäuse (11), das in Lichtaustrittsrichtung (14) eine Lichtaustrittsöffnung aufweist, die mit einer durchsichtigen Abdeckscheibe (12) verschlossen ist, und im Inneren des Gehäuses (11) mindestens ein Lichtmodul (13) zur Erzeugung einer vorgegebenen Lichtverteilung umfasst. Im Inneren des Gehäuses (11) sind außerdem Elemente (15; 16) zur Auskleidung des Gehäuses (11) um das mindestens eine Lichtmodul (13) herum und/oder zur Reduzierung von Streulicht vorgesehen. Es wird vorgeschlagen, dass die Elemente (15; 16) Sollbruchstellen (17) aufweisen, um im Falle eines Aufpralls nicht nur das Gehäuse (11) und/oder die Abdeckscheibe (12) kollabieren zu lassen, sondern auch die im Inneren des Gehäuses (11) angeordneten Bauteile (15, 16) des Scheinwerfers (10). |
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