Electrical direct current motor, particularly brushless electric motor, has rotor and drive shaft, whose ends are pivoted in bearing shield, where drive shaft end is connected with propulsive part and control and logic module
The electrical direct current motor (1) has a rotor (3) and a drive shaft (4), whose ends (5,6) are pivoted in bearing shields (9,10). The drive shaft end is connected with a propulsive part and a control and logic module (17). The rotor is arranged coaxially in a motor housing (2). The control and...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The electrical direct current motor (1) has a rotor (3) and a drive shaft (4), whose ends (5,6) are pivoted in bearing shields (9,10). The drive shaft end is connected with a propulsive part and a control and logic module (17). The rotor is arranged coaxially in a motor housing (2). The control and logic module is arranged in extension of the motor housing axially outside a bearing shield and coaxially around the drive shaft.
Offenbart wird ein elektrischer Gleischstrommotor (1), insbesondere bürstenloser Elektromotor (1) mit einem in einem Motorgehäuse (2) koaxial angeordneten Rotor (3) mit einer Abtriebswelle (4), deren Enden (5, 6) drehbar jeweils in einem Lagerschild (9, 10) gelagert sind und von denen wenigstens ein Ende (5; 6) mit einem anzutreibenden Teil verbindbar ist, sowie mit einem Steuer- und Logikmodul (17), welches am Motorgehäuse (2) befestigt ist. Um eine kompakte Baueinheit von Gleichstrommotor und Steuer- und Logikmodul zu erreichen und um beide Wellenenden zum Antrieb nutzen zu können, ist vorgesehen, dass das Steuer- und Logikmodul (17) in Verlängerung des Motorgehäuses (2) axial außerhalb eines Lagerschildes (10) koaxial um die Abtriebswelle (4) angeordnet ist. |
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