Driving direction determining method for motor vehicle i.e. EGO vehicle, involves detecting driving direction of vehicle, and inhibiting or aborting driver-dependent braking or steering process if reverse driving is detected
The method involves recognizing surrounding objects (112, 121, 124) in front of a motor vehicle (100) in a direction of the vehicle. A possible contact of the vehicle with the objects is detected based on a relative position and speed of the vehicle. A driver-dependent braking or steering process is...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | HERCHENROEDER, UWE VEGTE, PETER VAN DER GROITZSCH, STEPHAN OLSHANSKY, YURIY |
description | The method involves recognizing surrounding objects (112, 121, 124) in front of a motor vehicle (100) in a direction of the vehicle. A possible contact of the vehicle with the objects is detected based on a relative position and speed of the vehicle. A driver-dependent braking or steering process is activated depending on the detection results with regard to possible contact with the object. A driving direction of the vehicle is detected by a protection system (114) or internal or external safety devices (116). The process is inhibited or aborted if reverse driving is detected.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Erkennen einer Fahrtrichtung in einem Fahrzeug mit einem unfallvermeidenden Schutzsystem, mit den Schritten a) Erkennen eines Objekts vor dem Fahrzeug in der Richtung des Fahrzeugs, b) Ermitteln eines möglichen Kontaktes des Fahrzeugs mit dem Objekt in Abhängigkeit von der relativen Position zueinander, c) Auslösen eines fahrerunabhängigen Brems- oder Lenkvorganges in Abhängigkeit von dem Ermittlungsergebnis bzgl. eines möglichen Kontakts mit dem Objekt. Um Fehlauslösungen des Schutzsystems zu vermeiden sind die weiteren Schritte gemäß der Erfindung vorgesehen: e) Ermitteln der Fahrtrichtung des Fahrzeugs mit dem präventiv wirkenden Schutzsystem (114) oder einer mit dem präventiv wirkenden Schutzsystem (114) verbundenen Sicherheitseinrichtung (116) und wenn eine Rückwärtsfahrt erkannt wird, Verhindern oder Abbrechen des fahrerunabhängigen Brems- oder Lenkvorganges. |
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Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Erkennen einer Fahrtrichtung in einem Fahrzeug mit einem unfallvermeidenden Schutzsystem, mit den Schritten a) Erkennen eines Objekts vor dem Fahrzeug in der Richtung des Fahrzeugs, b) Ermitteln eines möglichen Kontaktes des Fahrzeugs mit dem Objekt in Abhängigkeit von der relativen Position zueinander, c) Auslösen eines fahrerunabhängigen Brems- oder Lenkvorganges in Abhängigkeit von dem Ermittlungsergebnis bzgl. eines möglichen Kontakts mit dem Objekt. Um Fehlauslösungen des Schutzsystems zu vermeiden sind die weiteren Schritte gemäß der Erfindung vorgesehen: e) Ermitteln der Fahrtrichtung des Fahrzeugs mit dem präventiv wirkenden Schutzsystem (114) oder einer mit dem präventiv wirkenden Schutzsystem (114) verbundenen Sicherheitseinrichtung (116) und wenn eine Rückwärtsfahrt erkannt wird, Verhindern oder Abbrechen des fahrerunabhängigen Brems- oder Lenkvorganges.</description><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; PHYSICS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; SIGNALLING ; TRAFFIC CONTROL SYSTEMS ; TRAILERS ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2008</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20080327&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102007043419A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20080327&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102007043419A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HERCHENROEDER, UWE</creatorcontrib><creatorcontrib>VEGTE, PETER VAN DER</creatorcontrib><creatorcontrib>GROITZSCH, STEPHAN</creatorcontrib><creatorcontrib>OLSHANSKY, YURIY</creatorcontrib><title>Driving direction determining method for motor vehicle i.e. EGO vehicle, involves detecting driving direction of vehicle, and inhibiting or aborting driver-dependent braking or steering process if reverse driving is detected</title><description>The method involves recognizing surrounding objects (112, 121, 124) in front of a motor vehicle (100) in a direction of the vehicle. A possible contact of the vehicle with the objects is detected based on a relative position and speed of the vehicle. A driver-dependent braking or steering process is activated depending on the detection results with regard to possible contact with the object. A driving direction of the vehicle is detected by a protection system (114) or internal or external safety devices (116). The process is inhibited or aborted if reverse driving is detected.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Erkennen einer Fahrtrichtung in einem Fahrzeug mit einem unfallvermeidenden Schutzsystem, mit den Schritten a) Erkennen eines Objekts vor dem Fahrzeug in der Richtung des Fahrzeugs, b) Ermitteln eines möglichen Kontaktes des Fahrzeugs mit dem Objekt in Abhängigkeit von der relativen Position zueinander, c) Auslösen eines fahrerunabhängigen Brems- oder Lenkvorganges in Abhängigkeit von dem Ermittlungsergebnis bzgl. eines möglichen Kontakts mit dem Objekt. Um Fehlauslösungen des Schutzsystems zu vermeiden sind die weiteren Schritte gemäß der Erfindung vorgesehen: e) Ermitteln der Fahrtrichtung des Fahrzeugs mit dem präventiv wirkenden Schutzsystem (114) oder einer mit dem präventiv wirkenden Schutzsystem (114) verbundenen Sicherheitseinrichtung (116) und wenn eine Rückwärtsfahrt erkannt wird, Verhindern oder Abbrechen des fahrerunabhängigen Brems- oder Lenkvorganges.</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>SIGNALLING</subject><subject>TRAFFIC CONTROL SYSTEMS</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2008</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjruOwkAMRdNsgVj-wc12gBJAQluuIEBHQ48mmRtibTKOPKN8737KThCPgobGtqxzrj1K_rbKPbsLWVaUgcWRRYC27IZti1CLpUqUWgmx9qi5bEA8x5zy_fG-mBK7Xpoe_urHpCHzJVuqp2CcjVLNBV_hGG4K0YcInVl0cBYuUKHm9wb5AOgwdyolvCeuSBFxj8dBvn8B-5l8VKbxmNz6OPna5afNYYZOzvCdKeEQzts8Sxdpuk5Xy1X2_ZMt3-X-AfpVbq8</recordid><startdate>20080327</startdate><enddate>20080327</enddate><creator>HERCHENROEDER, UWE</creator><creator>VEGTE, PETER VAN DER</creator><creator>GROITZSCH, STEPHAN</creator><creator>OLSHANSKY, YURIY</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20080327</creationdate><title>Driving direction determining method for motor vehicle i.e. EGO vehicle, involves detecting driving direction of vehicle, and inhibiting or aborting driver-dependent braking or steering process if reverse driving is detected</title><author>HERCHENROEDER, UWE ; VEGTE, PETER VAN DER ; GROITZSCH, STEPHAN ; OLSHANSKY, YURIY</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102007043419A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2008</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>SIGNALLING</topic><topic>TRAFFIC CONTROL SYSTEMS</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HERCHENROEDER, UWE</creatorcontrib><creatorcontrib>VEGTE, PETER VAN DER</creatorcontrib><creatorcontrib>GROITZSCH, STEPHAN</creatorcontrib><creatorcontrib>OLSHANSKY, YURIY</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HERCHENROEDER, UWE</au><au>VEGTE, PETER VAN DER</au><au>GROITZSCH, STEPHAN</au><au>OLSHANSKY, YURIY</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Driving direction determining method for motor vehicle i.e. EGO vehicle, involves detecting driving direction of vehicle, and inhibiting or aborting driver-dependent braking or steering process if reverse driving is detected</title><date>2008-03-27</date><risdate>2008</risdate><abstract>The method involves recognizing surrounding objects (112, 121, 124) in front of a motor vehicle (100) in a direction of the vehicle. A possible contact of the vehicle with the objects is detected based on a relative position and speed of the vehicle. A driver-dependent braking or steering process is activated depending on the detection results with regard to possible contact with the object. A driving direction of the vehicle is detected by a protection system (114) or internal or external safety devices (116). The process is inhibited or aborted if reverse driving is detected.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Erkennen einer Fahrtrichtung in einem Fahrzeug mit einem unfallvermeidenden Schutzsystem, mit den Schritten a) Erkennen eines Objekts vor dem Fahrzeug in der Richtung des Fahrzeugs, b) Ermitteln eines möglichen Kontaktes des Fahrzeugs mit dem Objekt in Abhängigkeit von der relativen Position zueinander, c) Auslösen eines fahrerunabhängigen Brems- oder Lenkvorganges in Abhängigkeit von dem Ermittlungsergebnis bzgl. eines möglichen Kontakts mit dem Objekt. Um Fehlauslösungen des Schutzsystems zu vermeiden sind die weiteren Schritte gemäß der Erfindung vorgesehen: e) Ermitteln der Fahrtrichtung des Fahrzeugs mit dem präventiv wirkenden Schutzsystem (114) oder einer mit dem präventiv wirkenden Schutzsystem (114) verbundenen Sicherheitseinrichtung (116) und wenn eine Rückwärtsfahrt erkannt wird, Verhindern oder Abbrechen des fahrerunabhängigen Brems- oder Lenkvorganges.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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title | Driving direction determining method for motor vehicle i.e. EGO vehicle, involves detecting driving direction of vehicle, and inhibiting or aborting driver-dependent braking or steering process if reverse driving is detected |
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