Driving direction determining method for motor vehicle i.e. EGO vehicle, involves detecting driving direction of vehicle, and inhibiting or aborting driver-dependent braking or steering process if reverse driving is detected

The method involves recognizing surrounding objects (112, 121, 124) in front of a motor vehicle (100) in a direction of the vehicle. A possible contact of the vehicle with the objects is detected based on a relative position and speed of the vehicle. A driver-dependent braking or steering process is...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HERCHENROEDER, UWE, VEGTE, PETER VAN DER, GROITZSCH, STEPHAN, OLSHANSKY, YURIY
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves recognizing surrounding objects (112, 121, 124) in front of a motor vehicle (100) in a direction of the vehicle. A possible contact of the vehicle with the objects is detected based on a relative position and speed of the vehicle. A driver-dependent braking or steering process is activated depending on the detection results with regard to possible contact with the object. A driving direction of the vehicle is detected by a protection system (114) or internal or external safety devices (116). The process is inhibited or aborted if reverse driving is detected. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Erkennen einer Fahrtrichtung in einem Fahrzeug mit einem unfallvermeidenden Schutzsystem, mit den Schritten a) Erkennen eines Objekts vor dem Fahrzeug in der Richtung des Fahrzeugs, b) Ermitteln eines möglichen Kontaktes des Fahrzeugs mit dem Objekt in Abhängigkeit von der relativen Position zueinander, c) Auslösen eines fahrerunabhängigen Brems- oder Lenkvorganges in Abhängigkeit von dem Ermittlungsergebnis bzgl. eines möglichen Kontakts mit dem Objekt. Um Fehlauslösungen des Schutzsystems zu vermeiden sind die weiteren Schritte gemäß der Erfindung vorgesehen: e) Ermitteln der Fahrtrichtung des Fahrzeugs mit dem präventiv wirkenden Schutzsystem (114) oder einer mit dem präventiv wirkenden Schutzsystem (114) verbundenen Sicherheitseinrichtung (116) und wenn eine Rückwärtsfahrt erkannt wird, Verhindern oder Abbrechen des fahrerunabhängigen Brems- oder Lenkvorganges.