Control gear e.g. double clutch gear, for motor vehicle, has shift piston connected with control rod of switch gear by using fastening unit that is designed as fixing screw, and sealant designed in form of O-ring and provided at unit

The gear has a shift piston (9) connected with a control rod (7) of a switch gear by using a fastening unit (11). A position of a control element is changed by the switch gear. A sealant (12) is designed in the form of an O-ring and provided at the fastening unit that is designed as a fixing screw e...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: NIKO, MICHAEL NIKO, RETTENMAIER, MARKUS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The gear has a shift piston (9) connected with a control rod (7) of a switch gear by using a fastening unit (11). A position of a control element is changed by the switch gear. A sealant (12) is designed in the form of an O-ring and provided at the fastening unit that is designed as a fixing screw e.g. collar screw. The switch gear is positioned in a region, in which an oil space separation runs between a wheel set oil environment (20) and a hydraulic oil environment (18). The control rod is pre-mounted on a gear set. Die vorliegende Erfindung betrifft ein Schaltgetriebe mit einer Mehrzahl von Getriebewellen und mindestens einer Betätigungsstange einer Schaltvorrichtung, die einen Arbeitszylinder und einen mit der Betätigungsstange mittels eines Befestigungsmittels verbundenen Schaltkolben aufweist, wobei mit der Schaltvorrichtung die Stellung eines Schaltelements verändert wird. Dabei ist am Befestigungsmittel ein Dichtmittel in Form eines O-Rings vorgesehen, wobei das Befestigungsmittel als eine Befestigungsschraube, insbesondere als eine Bundschraube, ausgebildet ist.