Commercial vehicle, has two axles, propelled rear axle and leading or trailing truck arranged before or behind propelled axle, whose wheels are automatically or forcibly hinged

The commercial vehicle has two axles, a propelled rear axle and a leading or trailing truck (301) arranged before or behind the propelled axle, whose wheels are automatically or forcibly hinged. The wheels posses a locking unit (341) for the directional stability of the wheels and are connected rigi...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: ZIEHLKE, JUERGEN, EBERLE, ANDREAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The commercial vehicle has two axles, a propelled rear axle and a leading or trailing truck (301) arranged before or behind the propelled axle, whose wheels are automatically or forcibly hinged. The wheels posses a locking unit (341) for the directional stability of the wheels and are connected rigidly with angular arms of an angle lever at its both ends over a longitudinal control arm. The angular arms are connected for pivoting in the same direction by an axially movable tie rod (316). The locking unit is engaged for the leading or trailing truck at the tie rod. Nutzfahrzeug mit mindestens zwei Achsen und wenigstens einer angetriebenen Hinterachse sowie einer vor oder hinter der angetriebenen Achse angeordneten Vor- oder Nachlaufachse (1), deren Räder (36) selbst- oder zwangsgelenkt sind. Die Vor- oder Nachlaufachse (1) verfügt für den Geradeauslauf der Räder (36) über eine Arretiervorrichtung (41) und ist an ihren beiden Enden über je einen Längslenker (4; 5) mit den Winkelarmen (33; 35; 78) je eines rahmenfest schwenkbar gelagerten Winkelhebels (10; 11) starr verbunden. Die Winkelarme (35; 78) sind zur gleichsinnigen Schwenkbewegung durch eine axial bewegbare Spurstange (16) verbunden. Die Arretiervorrichtung (41) für die Vor- oder Nachlaufachse (1) greift an der Spurstange (16) an.