Actuator for motor vehicle door lock, has drive unit with stator, anchor and commutator utilized as drive elements, where electrical plug connector unit, position sensor and elements are accommodated in common housing and form physical unit

The actuator has a drive unit formed as an electrical direct current motor with a stator (2), an anchor (3) and a commutator (4) utilized as drive elements. An electrical plug connector unit (9), a position sensor (5) and the drive elements are accommodated in a common housing (10) and form a physic...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: KORDOWSKI, BERNHARD
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The actuator has a drive unit formed as an electrical direct current motor with a stator (2), an anchor (3) and a commutator (4) utilized as drive elements. An electrical plug connector unit (9), a position sensor (5) and the drive elements are accommodated in a common housing (10) and form a physical unit. The housing is implemented and enclosed in a dust and/or waterproof manner. An actuating element is connected to a drive shaft (8) on an outer side of the housing, where the actuating element cooperates with a lever mechanism (I). Gegenstand der vorliegenden Erfindung ist ein Aktuator für insbesondere Kraftfahrzeugtürschlösser. Dieser verfügt in seinem grundsätzlichen Aufbau über wenigstens eine Antriebseinheit (2, 3, 4) mit Antriebselementen (2, 3, 4), zumindest einen Lagesensor (5) für die Antriebseinheit (2, 3, 4) und eine elektrische Steckverbindereinheit (9). Erfindungsgemäß werden die Steckverbindereinheit (9), der Lagesensor (5) sowie Antriebselemente (2, 3, 4) der Antriebseinheit (2, 3, 4) in nur einem einzigen Gehäuse (10) aufgenommen und bilden eine Baueinheit (2, 3, 4; 5; 9, 10).