Hydraulic power steering device for motor vehicle, has liquid pressure price-increasing/regulating unit taking up collected information from sensor and controlling or regulating steering column actuator based on collected information

The device has a hydraulic pump (P) loading hydraulic pressure into a hydraulic drive cylinder (10), and a steering shaft-actuator (100) taking up liquid pressure of the pump and applying a torque to a steering column (2). A condition sensor (400) collects information with respect to either an assoc...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SUNAGA, SOSUKE, SASAKI, TAKASHI, ARAI, TOSHIHIRO, ISHIKAWA, SHOGO, HASEBE, TORU
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device has a hydraulic pump (P) loading hydraulic pressure into a hydraulic drive cylinder (10), and a steering shaft-actuator (100) taking up liquid pressure of the pump and applying a torque to a steering column (2). A condition sensor (400) collects information with respect to either an associated host vehicle (401) or an associated driver (402). A liquid pressure price-increasing/regulating unit (300) takes up the information from the sensor, and controls or regulates the actuator based on the information, where the information regards consciousness degree of the driver. Independent claims are also included for the following: (1) a method for controlling or regulating a power steering device (2) a mounting method of a power steering device. Eine Servolenkungsvorrichtung umfasst eine Lenkspindel, einen hydraulischen Antriebszylinder, eine hydraulische Pumpe, einen Lenkspindel-Aktuator, einen Zustandssensor und eine Flüssigkeitsdruck-Steuerungs-/Regelungseinheit. Die Lenkspindel ist mit einem Lenkrad verbunden. Der hydraulische Antriebszylinder ist mechanisch mit der Lenkspindel verbunden. Der hydraulische Antriebszylinder weist erste und zweite Flüssigkeitsdruckkammern auf, um eine Hilfslenkkraft zu erzeugen. Die hydraulische Pumpe führt dem hydraulischen Antriebszylinder einen Flüssigkeitsdruck zu. Der Lenkspindel-Aktuator nimmt einen Flüssigkeitsdruck von der hydraulischen Pumpe auf und bringt durch den Flüssigkeitsdruck ein Drehmoment an der Lenkspindel auf. Der Zustandssensor sammelt Informationen zumindest hinsichtlich eines zugehörigen Host-Fahrzeugs, eines zugehörigen Fahrers und/oder einer zugehörigen Straße. Die Flüssigkeitsdruck-Steuerungs-/Regelungseinheit empfängt die gesammelten Informationen vom Zustandssensor und steuert den Lenkspindel-Aktuator auf der Basis der gesammelten Informationen.