Emission control system for diesel engines, has particle filter, nitrogen oxide absorber unit and catalyst for catalytic reduction of nitrogen oxide
The emission control system (100) has a particle filter (104), a nitrogen oxide absorber unit and a catalyst (107) for the catalytic reduction of nitrogen oxide. More particles are found in a volume element (V1) of exhaust gas upstream of filter, than that found in a volume element (V2) of the exhau...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The emission control system (100) has a particle filter (104), a nitrogen oxide absorber unit and a catalyst (107) for the catalytic reduction of nitrogen oxide. More particles are found in a volume element (V1) of exhaust gas upstream of filter, than that found in a volume element (V2) of the exhaust gas downstream the catalyst. The particles are converted to condensed polyhalogen aromatic compound in the volume element and the volume element is free of condensed polyhalogen aromatic compound. Oxidation catalyst (103) comprises metallic platinum or palladium or a mixture of both. An independent claim is also included for a method for checking the content of nitrogen oxide soot particles and polyhalogen aromatic compound in exhaust gases of diesel engines.
die vorliegende Erfindung umfasst ein Abgasreinigungssystem für Dieselmotoren, umfassend einen Partikelfilter, eine NOx Absorbereinheit und einen Katalysator zur katalytischen Reduktion von NOx, wobei die NOx Absorbereinheit und/oder der Katalysator ein metalldotiertes mesoporöses Material enthält, dessen Porengröße < 10 Angström ist und dessen Oberfläche oder Porenstruktur frei von Kupfer ist, wobei der Partikelfilter stromaufwärts von der Absorbereinheit und des Katalysators angeordnet ist und wobei in dem Abgasreinigungssystem während seines Betriebszustandes in einem Volumenelement V1 des Abgases, das sich stromaufwärts des Partikelfilters befindet, mehr Teilchen als in einem Volumenelement 2 des Abgases stromabwärts des Katalysators befindet, wobei die Teilchen im Volumenelement V1 und V2 unter geeigneten Bedingungen zu polyhalogenierten kondensierten Aromaten umsetzbar sind und wobei das Volumenelement V2 frei von polyhalogenierten kondensierten Aromaten ist. Weiter umfasst die vorliegende Erfindung ein Verußteilchen und polyhalogenierten Aromaten in Abgasen von Dieselmotoren. |
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