Method for controlling hybrid drive of vehicle, involves dividing moment requirements into different categories, where moment requirements of different position paths are assigned in function of relative category

The method involves dividing moment requirements into different categories. The moment requirements of different position paths are assigned in function of the relative category. The position paths are assigned to drive units. The position paths have a fast position path assigned an electrical machi...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KLOTZ, BENJAMIN, VOGELGESANG, MARKUS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves dividing moment requirements into different categories. The moment requirements of different position paths are assigned in function of the relative category. The position paths are assigned to drive units. The position paths have a fast position path assigned an electrical machine (4), another fast position path assigned a combustion engine (2) and a slow position path assigned combustion engine. An independent claim is also included for a hybrid drive of a vehicle with a combustion engine and an electrical machine. Die Erfindung betrifft ein Verfahren für die Steuerung eines mindestens einen Verbrennungsmotor 2 und mindestens eine elektrische Maschine 4 umfassenden Hybridantriebs 1 eines Fahrzeugs 100, mit einer ersten zwischen der elektrischen Maschine 4 und dem Antriebsstrang 6 des Fahrzeugs 100 angeordneten Kupplung 5 und einer zweiten zwischen der elektrischen Maschine 4 und dem Verbrennungsmotor 2 angeordneten Kupplung 3. Erfindungsgemäß werden Momentenanforderungen in unterschiedliche Kategorien aufgeteilt und in Abhängigkeit von der jeweiligen Kategorie unterschiedlichen Stellpfaden 22, 23, 27 zugeordnet.