Frame construction for large sized vehicle e.g. omni bus, has four profile bars connected with one another in area of associated joint under intervention of node element, where bars are placed at distance from one another

The construction has four profile bars (14, 16, 18, 20) connected with one another in the area of an associated joint (12) under the intervention of an associated node element (22). The node element is designed as an inner high pressure deformation part. The profile bars are placed at a distance fro...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KRUESEMANN, ROLF, WARTH, HELMUT, SCHMUCK, FRANK, GADE, JUERGEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The construction has four profile bars (14, 16, 18, 20) connected with one another in the area of an associated joint (12) under the intervention of an associated node element (22). The node element is designed as an inner high pressure deformation part. The profile bars are placed at a distance from one another in the area of the node element. The node element includes an insertion opening for attaching the ends of the profile bars. Die Erfindung betrifft eine Rahmenkonstruktion für ein Großraumfahrzeug, insbesondere einen Omnibus, mit einer Mehrzahl von Profilstreben (14, 16, 18, 20, 46; 60, 62, 64), von welchen wenigstens zwei im Bereich einer zugehörigen Verbindungsstelle (12) miteinander verbunden sind, wobei die wenigstens zwei Profilstreben (14, 16, 18, 20, 46; 60, 62, 64) im Bereich der Verbindungsstelle (12) unter Vermittlung eines zugehörigen Knotenelements (22; 54) miteinander verbunden sind.