Drive device for adjustment system in motor vehicle, has housing and/or gear elements formed by carrier or integrated into carrier, where carrier is formed as planar with pair of sides in local area
The device has a gear arranged in housing and transferring a drive force to an output shaft (170). The housing and/or gear elements (210, 220) are formed by a carrier (200) or are integrated into the carrier. The carrier is formed as planar with a pair of sides (201, 202) in a local area. The gear e...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The device has a gear arranged in housing and transferring a drive force to an output shaft (170). The housing and/or gear elements (210, 220) are formed by a carrier (200) or are integrated into the carrier. The carrier is formed as planar with a pair of sides (201, 202) in a local area. The gear element (210) integrated into the carrier is a bearing, which serves the output shaft or rotary moved gear element (140). The bearing within a planar area of the carrier defines a bearing hole. The carrier is made of plastic.
Die Erfindung betrifft eine Antriebsvorrichtung für ein Verstellsystem in einem Kraftfahrzeug mit einem in einem Gehäuse angeordneten Getriebe, das eine Antriebskraft auf eine Abtriebswelle (170) überträgt. Erfindungsgemäß ist vorgesehen, dass mindestens ein Gehäuseteil und/oder mindestens ein Getriebeelement (210, 220) durch einen Träger (200) gebildet oder in einen Träger (200) integriert ist, wobei der Träger (200) zumindest in einem lokalen Bereich im Wesentlichen planar mit einer ersten Seite (201) und einer zweiten Seite (202) ausgebildet ist. Des Weiteren betrifft die Erfindung einen Träger (200) in einem Kraftfahrzeug, der mindestens ein Element (210, 220) einer solchen Antriebsvorrichtung aufweist oder integriert. |
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