Driving device for adjusting system in motor vehicle, has motor drive with stator and rotor, and gear is provided to convert rotating movement of motor drive in rotating movement of output shaft

The driving device has a motor drive with a stator and a rotor (310). A gear (500) is provided to convert a rotating movement of the motor drive in a rotating movement of an output shaft (550). An electronic unit (400) is provided for current feed of the motor drive and the stator of the motor drive...

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1. Verfasser: SESSELMANN, HELMUT
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The driving device has a motor drive with a stator and a rotor (310). A gear (500) is provided to convert a rotating movement of the motor drive in a rotating movement of an output shaft (550). An electronic unit (400) is provided for current feed of the motor drive and the stator of the motor drive is formed as mutually opened pole conduit (210), which is placed in the magnet (220). The magnet is formed as plastic-bonded magnet and is injected in the pole conduit. Independent claims are also included for the following: (1) a building block for a driving device for an adjustment system in a motor vehicle (2) a method for manufacturing a driving device for an adjusting system with a motor vehicle. Die Erfindung betrifft eine Antriebsvorrichtung für ein Verstellsystem in einem Kraftfahrzeug, die einen motorischen Antrieb mit einem Stator (210) und einem Rotor (310), ein Getriebe (500), das eine rotatorische Bewegung des motorischen Antriebs in eine rotatorische Bewegung einer Abtriebswelle (550) umsetzt, und eine Elektronikeinheit (400) zur Bestromung des motorischen Antriebs aufweist. Erfindungsgemäß ist der Stator (210) des motorischen Antriebs als beidseitig offenes Polrohr ausgebildet, in das Magnete (220) eingebracht sind. Die Erfindung betrifft des Weiteren einen Baukasten für eine solche Antriebsvorrichtung, die ein Motorgehäuseteil (100), ein beidseitig offenes Polrohr (210), einen Triebling (300), eine Getriebeinheit (500) und eine Elektronikeinheit (400) umfasst, sowie ein Verfahren zur Herstellung einer Antriebsvorrichtung unter Verwendung der Komponenten eines solchen Baukastens.