Gearing system for a drive unit of an adjusting system in a motor vehicle comprises interlocking elements connected to a drive wheel, interlocking elements connected to a driven shaft and a clamping mechanism
Gearing system comprises a drive wheel (100), first interlocking elements (130) connected to the drive wheel, a driven shaft (200), second interlocking elements (230) connected to the driven shaft to transfer torque to the driven shaft and a clamping mechanism (231) with clamping bodies (330) struct...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | Gearing system comprises a drive wheel (100), first interlocking elements (130) connected to the drive wheel, a driven shaft (200), second interlocking elements (230) connected to the driven shaft to transfer torque to the driven shaft and a clamping mechanism (231) with clamping bodies (330) structured so that rotary movement of the second interlocking elements and thus a transfer of force to the first interlocking elements is blocked when torque is introduced into the gearing system. Preferred Features: The second interlocking elements are formed by driven teeth arranged along the periphery of the driven shaft and radially protruding. The driven teeth have laterally radially protruding edges (232, 233) and a radial outer lying clamping surface.
Die Erfindung betrifft ein Getriebe einer Antriebsvorrichtung eines Verstellsystems in einem Kraftfahrzeug, das eine antriebsseitige rotatorische Bewegung in eine rotatorische Bewegung einer Abtriebswelle umsetzt. Das Getriebe weist ein Antriebsrad (100), in das Antriebsrad (100) integrierte oder mit diesem verbundene erste Formschlusselemente (130), eine Abtriebswelle (200), in die Abtriebswelle (200) integrierte oder mit dieser verbundene zweite Formschlusselemente (230), die mit den ersten Formschlusselementen (130) zur Übertragung eines Drehmoments auf die Abtriebswelle (200) wechselwirken, und einen Klemmmechanismus (231, 300, 330, 410) mit Klemmkörpern (330) auf. Der Klemmmechanismus (231, 300, 330, 410) ist derart ausgestaltet, dass bei Vorliegen eines abtriebsseitig in das Getriebe eingeleiteten Drehmoments eine Drehbewegung der zweiten Formschlusselemente (230) und damit eine Kraftübertragung auf die antriebsseitigen ersten Formschlusselemente (130) blockiert ist. |
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