Internal combustion engine has fuel fractioning unit to fraction fuel into different fractions, and fuel supply unit is provided, which is dependent on operating parameter of engine, where engine supplies fuel fraction
The engine has a fuel fractioning unit to fraction the fuel into different parliamentary groups. The engine is suitable for the conducting a self- igniting homogeneous space ignition method. A fuel supply unit is provided, which is dependent on an operating parameter of the engine, where the engine...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | PFAU, MATTHIAS HERWEG, RUEDIGER BRACHERT, GOETZ MATT, MARTIN |
description | The engine has a fuel fractioning unit to fraction the fuel into different parliamentary groups. The engine is suitable for the conducting a self- igniting homogeneous space ignition method. A fuel supply unit is provided, which is dependent on an operating parameter of the engine, where the engine supplies a fuel parliamentary group. A number of revolutions and a load of the engine are detected as operating parameter. An independent claim is also included for a method for the operation of an internal-combustion engine.
Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit einer Kraftstofffraktionierungseinrichtung zur Fraktionierung des Kraftstoffes in unterschiedliche Fraktionen. Aufgabe der vorliegenden Erfindung ist es, eine Brennkraftmaschine effektiver und umweltschonender zu betreiben. Erfindungsgemäß wird die Brennkraftmaschine im selbstzündenden homogenen Raumzündverfahren betrieben. Im Raumzündverfahren betriebene Brennkraftmaschinen können einem gegenüber dem klassischen fremdgezündeten Ottoverfahren mit einem geringeren Kraftstoffverbrauch betrieben werden und weisen niedrigere Abgaswerte auf. Durch geeignete Zufuhr von fraktioniertem Kraftstoff kann das Raumzündverfahren verbessert betrieben werden und der Kennfeldbereich der Brennkraftmaschine, in dem das Raumzündverfahren anwendbar ist, wird erweitert. Dies verbessert weiter den Kraftstoffverbrauch und die Abgaswerte der Brennkraftmaschine. |
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Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit einer Kraftstofffraktionierungseinrichtung zur Fraktionierung des Kraftstoffes in unterschiedliche Fraktionen. Aufgabe der vorliegenden Erfindung ist es, eine Brennkraftmaschine effektiver und umweltschonender zu betreiben. Erfindungsgemäß wird die Brennkraftmaschine im selbstzündenden homogenen Raumzündverfahren betrieben. Im Raumzündverfahren betriebene Brennkraftmaschinen können einem gegenüber dem klassischen fremdgezündeten Ottoverfahren mit einem geringeren Kraftstoffverbrauch betrieben werden und weisen niedrigere Abgaswerte auf. Durch geeignete Zufuhr von fraktioniertem Kraftstoff kann das Raumzündverfahren verbessert betrieben werden und der Kennfeldbereich der Brennkraftmaschine, in dem das Raumzündverfahren anwendbar ist, wird erweitert. Dies verbessert weiter den Kraftstoffverbrauch und die Abgaswerte der Brennkraftmaschine.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; CLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TOTRANSPORTATION ; COMBUSTION ENGINES ; CONTROLLING COMBUSTION ENGINES ; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC ; GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS ; TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINSTCLIMATE CHANGE ; WEAPONS</subject><creationdate>2007</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20071213&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102007007637A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20071213&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102007007637A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>PFAU, MATTHIAS</creatorcontrib><creatorcontrib>HERWEG, RUEDIGER</creatorcontrib><creatorcontrib>BRACHERT, GOETZ</creatorcontrib><creatorcontrib>MATT, MARTIN</creatorcontrib><title>Internal combustion engine has fuel fractioning unit to fraction fuel into different fractions, and fuel supply unit is provided, which is dependent on operating parameter of engine, where engine supplies fuel fraction</title><description>The engine has a fuel fractioning unit to fraction the fuel into different parliamentary groups. The engine is suitable for the conducting a self- igniting homogeneous space ignition method. A fuel supply unit is provided, which is dependent on an operating parameter of the engine, where the engine supplies a fuel parliamentary group. A number of revolutions and a load of the engine are detected as operating parameter. An independent claim is also included for a method for the operation of an internal-combustion engine.
Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit einer Kraftstofffraktionierungseinrichtung zur Fraktionierung des Kraftstoffes in unterschiedliche Fraktionen. Aufgabe der vorliegenden Erfindung ist es, eine Brennkraftmaschine effektiver und umweltschonender zu betreiben. Erfindungsgemäß wird die Brennkraftmaschine im selbstzündenden homogenen Raumzündverfahren betrieben. Im Raumzündverfahren betriebene Brennkraftmaschinen können einem gegenüber dem klassischen fremdgezündeten Ottoverfahren mit einem geringeren Kraftstoffverbrauch betrieben werden und weisen niedrigere Abgaswerte auf. Durch geeignete Zufuhr von fraktioniertem Kraftstoff kann das Raumzündverfahren verbessert betrieben werden und der Kennfeldbereich der Brennkraftmaschine, in dem das Raumzündverfahren anwendbar ist, wird erweitert. Dies verbessert weiter den Kraftstoffverbrauch und die Abgaswerte der Brennkraftmaschine.</description><subject>BLASTING</subject><subject>CLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TOTRANSPORTATION</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</subject><subject>GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC</subject><subject>GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS</subject><subject>TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINSTCLIMATE CHANGE</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2007</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNTr1qwzAQ9tKhpH2HW7Il4DTQzCFxaPfu5mp9ig-ck5DklL5qn6ZSnWbIFDg4-P4fq593TQjKA3Xu9DnGJE4JehQF9RzJjhjIBu4KIXqkUSVRcldsUohmyIi1CNB0JeOCWM0kiaP3w_fkl0g-uLMYmAV99dL1BTLwUFP8OdZ5BE6l0XPgE_JKcvYyrZhy0__Qv2jBzdqn6sHyEPF8-bNqfmg-dm9LeNcieu6gSO2-WdUvdb3J97rebFfre3W_scFs1w</recordid><startdate>20071213</startdate><enddate>20071213</enddate><creator>PFAU, MATTHIAS</creator><creator>HERWEG, RUEDIGER</creator><creator>BRACHERT, GOETZ</creator><creator>MATT, MARTIN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20071213</creationdate><title>Internal combustion engine has fuel fractioning unit to fraction fuel into different fractions, and fuel supply unit is provided, which is dependent on operating parameter of engine, where engine supplies fuel fraction</title><author>PFAU, MATTHIAS ; HERWEG, RUEDIGER ; BRACHERT, GOETZ ; MATT, MARTIN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102007007637A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2007</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>CLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TOTRANSPORTATION</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</topic><topic>GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC</topic><topic>GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS</topic><topic>TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINSTCLIMATE CHANGE</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>PFAU, MATTHIAS</creatorcontrib><creatorcontrib>HERWEG, RUEDIGER</creatorcontrib><creatorcontrib>BRACHERT, GOETZ</creatorcontrib><creatorcontrib>MATT, MARTIN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>PFAU, MATTHIAS</au><au>HERWEG, RUEDIGER</au><au>BRACHERT, GOETZ</au><au>MATT, MARTIN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Internal combustion engine has fuel fractioning unit to fraction fuel into different fractions, and fuel supply unit is provided, which is dependent on operating parameter of engine, where engine supplies fuel fraction</title><date>2007-12-13</date><risdate>2007</risdate><abstract>The engine has a fuel fractioning unit to fraction the fuel into different parliamentary groups. The engine is suitable for the conducting a self- igniting homogeneous space ignition method. A fuel supply unit is provided, which is dependent on an operating parameter of the engine, where the engine supplies a fuel parliamentary group. A number of revolutions and a load of the engine are detected as operating parameter. An independent claim is also included for a method for the operation of an internal-combustion engine.
Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit einer Kraftstofffraktionierungseinrichtung zur Fraktionierung des Kraftstoffes in unterschiedliche Fraktionen. Aufgabe der vorliegenden Erfindung ist es, eine Brennkraftmaschine effektiver und umweltschonender zu betreiben. Erfindungsgemäß wird die Brennkraftmaschine im selbstzündenden homogenen Raumzündverfahren betrieben. Im Raumzündverfahren betriebene Brennkraftmaschinen können einem gegenüber dem klassischen fremdgezündeten Ottoverfahren mit einem geringeren Kraftstoffverbrauch betrieben werden und weisen niedrigere Abgaswerte auf. Durch geeignete Zufuhr von fraktioniertem Kraftstoff kann das Raumzündverfahren verbessert betrieben werden und der Kennfeldbereich der Brennkraftmaschine, in dem das Raumzündverfahren anwendbar ist, wird erweitert. Dies verbessert weiter den Kraftstoffverbrauch und die Abgaswerte der Brennkraftmaschine.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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