Internal combustion engine has fuel fractioning unit to fraction fuel into different fractions, and fuel supply unit is provided, which is dependent on operating parameter of engine, where engine supplies fuel fraction

The engine has a fuel fractioning unit to fraction the fuel into different parliamentary groups. The engine is suitable for the conducting a self- igniting homogeneous space ignition method. A fuel supply unit is provided, which is dependent on an operating parameter of the engine, where the engine...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: PFAU, MATTHIAS, HERWEG, RUEDIGER, BRACHERT, GOETZ, MATT, MARTIN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The engine has a fuel fractioning unit to fraction the fuel into different parliamentary groups. The engine is suitable for the conducting a self- igniting homogeneous space ignition method. A fuel supply unit is provided, which is dependent on an operating parameter of the engine, where the engine supplies a fuel parliamentary group. A number of revolutions and a load of the engine are detected as operating parameter. An independent claim is also included for a method for the operation of an internal-combustion engine. Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit einer Kraftstofffraktionierungseinrichtung zur Fraktionierung des Kraftstoffes in unterschiedliche Fraktionen. Aufgabe der vorliegenden Erfindung ist es, eine Brennkraftmaschine effektiver und umweltschonender zu betreiben. Erfindungsgemäß wird die Brennkraftmaschine im selbstzündenden homogenen Raumzündverfahren betrieben. Im Raumzündverfahren betriebene Brennkraftmaschinen können einem gegenüber dem klassischen fremdgezündeten Ottoverfahren mit einem geringeren Kraftstoffverbrauch betrieben werden und weisen niedrigere Abgaswerte auf. Durch geeignete Zufuhr von fraktioniertem Kraftstoff kann das Raumzündverfahren verbessert betrieben werden und der Kennfeldbereich der Brennkraftmaschine, in dem das Raumzündverfahren anwendbar ist, wird erweitert. Dies verbessert weiter den Kraftstoffverbrauch und die Abgaswerte der Brennkraftmaschine.