Internal-combustion engine controlling method for motor vehicle, involves forming adjusting parameters from basic value and correction value, and determining correction value depending on estimated combustion chamber wall temperature
The method involves determining different adjusting parameters by an electronic controller (1) depending on operating parameters, where the adjusting parameters are formed from a basic value and a correction value. The correction value is determined depending on an estimated combustion chamber wall...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The method involves determining different adjusting parameters by an electronic controller (1) depending on operating parameters, where the adjusting parameters are formed from a basic value and a correction value. The correction value is determined depending on an estimated combustion chamber wall temperature. The wall temperature is determined depending on a momentary injection rate and/or a momentary rotational speed. A common correction value is formed from the correction value and a defined correction value.
Bei einem Verfahren zur Steuerung einer Brennkraftmaschine in Kraftfahrzeugen mit Bestimmung von verschiedenen Einstellparametern mittels eines elektronischen Steuergeräts in Abhängigkeit von Betriebsparametern, wobei die Einstellparameter aus einem Grundwert und mindestens einem Korrekturwert gebildet wird, wird ein Korrekturwert in Abhängigkeit von einer geschätzten Brennraumwandtemperatur bestimmt. |
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